Sökning: "områden inom marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 117 uppsatser innehållade orden områden inom marknadsföring.

  1. 21. Förändrade köpbeslut: Det uppmärksammade beteendet hos konsumenter under pandemin COVID-19 : Det uppmärksammade beteendet hos konsumenter under pandemin COVID-19

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Henriksson; Linnéa Petersson; Veronica My Andersson; [2020]
    Nyckelord :Consumer behavior; purchasing decision; irrationality; hoarding; COVID-19; Konsumentbeteende; köpbeslut; irrationalitet; bunkring; COVID-19;

    Sammanfattning : The focus of this study is marketing and consumer behavior. The research is done within context of the COVID-19 pandemic. The theoretical framework is based on theories about hoarding and irrational purchase decisions. Further on theories from other areas, such as psychology, has been added to gain a more thorough understanding of the subject. LÄS MER

  2. 22. Möjligheter till utvecklad miljökommunikation kring återanvändning av restmaterial : En studie av hur återvinningsföretag kan anpassa sin miljökommunikation efter kunders efterfrågan och miljövärderingar

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Michaela Jaktlund; Helena Olow; [2020]
    Nyckelord :Environmental communication; recycling; green marketing; resource management; industrial symbiosis; circular economy; industrial ecology; Miljökommunikation; återvinning; grön marknadsföring; industriell symbios; miljöledning; miljömanagement; miljömarknadsföring; värdering av miljönytta; miljövärdering; returmaterial; resursåtervinning; återvinningsföretag; cirkulär ekonomi; industriell ekologi;

    Sammanfattning : Återvinningsföretag och deras utbyten med sina kunder spelar en viktig roll för möjliggörandet av återcirkulering av restmaterial, något som bidrar till en mer effektiv och hållbar resurshantering i samhället. Denna studie har därför undersökt hur återvinningsföretag kan utveckla sin miljökommunikation genom att studera hur kunder värderar miljönytta, vilka miljöåtgärder och -effekter de främst prioriterar samt vilken typ av information de skulle kunna ha användning av. LÄS MER

  3. 23. Svenska reklambyråers användande av upplevelsedesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Matilda Stafås; [2020]
    Nyckelord :advertisingagencies; experiencedesign; marketing; Marknadsföring; reklambyråer; upplevelsedesign;

    Sammanfattning : Upplevelsedesign kan ge positiva effekter, både rent ekonomiskt men också i hur något uppfattas. För att fler ska få möjlighet att använda sig av upplevelsedesign krävs det att kunskap finns om ämnet inom reklambyråbranschen. LÄS MER

  4. 24. Marknadsföring via sociala medier inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Arta Hajra; Irene Östlund; [2020]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur fastighetsmäklare kan marknadsföra sina objekt via sociala medier. Detta för att öka kunskapen till hur fastighetsmäklarbranschen i framtiden har möjlighet till att öka förtjänsten av sin marknadsföring via sociala medier. LÄS MER

  5. 25. Människan och våglänken : Fem fallstudier om industriellt köpbeteende i svensk skogsindustri

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Ludvig Flohr; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Industrial buying behavior can be described as the process that occurs when an organization discovers a need until the product or service is ordered. Understanding of the customers buying behavior is a crucial factor in the increasingly competitive business environment and can provide many benefits in a marketing perspective. LÄS MER