Sökning: "omvärldsanalys konkurrenter"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden omvärldsanalys konkurrenter.
1. Sökning och bevakning av teknik inom utvecklingsprocessen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : På grund av teknikens snabba utveckling behöver företag utveckla sina förmågor inom bevakning och analysering av ny information för att på så sätt få eller bevara försprånget gentemot sina konkurrenter. Många företag har en bristande strategi när det kommer till marknadsanalyser och företagen behöver idag förbättra sin utvärdering av verksamheten, marknaden och konkurrenterna. LÄS MER
2. Den attraktiva gymnasieskolan - Strategier för att appellera högpresterande elever
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att identifiera högpresterande elevers preferenser vid val av gymnasieskola. Vidare ämnar uppsatsen att identifiera framgångsrika strategier för en gymnasieskola beträffande att appellera högpresterande elever. Metod: Författarna använder sig av en kvantitativ samt en kvalitativ undersökning. LÄS MER
3. Omvärldsanalys av Velours förutsättningar för en etablering i Stockholm
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : elour är ett svenskt modeföretag som produktutvecklar och säljer kläder inom premiumsegmentet. Varumärket har funnits på marknaden sedan 2005 och distribueras i hela världen. Företaget har tre egna flagshipstores som ligger i Göteborg, Amsterdam och Köpenhamn. LÄS MER
4. Hur utformar vi en hållbar affärsplan?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa en affärsplan och utveckla vår affärsidé som från början var att sälja herrkläder i ett lägre prissegment till killar mellan 18-30 år på den svenska marknaden. Våra problemformuleringar är; Hur utformar vi en hållbar affärsplan? Hur skapar vi en affärsidé för vårt valda koncept? Hur ska erbjudandet utformas och vilka delar bör ingå för att nå potentiella konsumenter?Vi har studerat olika källor där exempel på affärsplaner och vad de innehåller tagits upp, vi har även genom personliga möten på Drivhuset i Borås fått hjälp av projektledaren Linn Johansson att utveckla vårt koncept och affärsplan. LÄS MER
5. Konkurrentanalys YIT
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen IngenjörshögskolanSammanfattning : Detta examensarbete har utförts av Sadik Ameti, Magnus Sandberg och Kristian Fazakas påInstitutionen för Ingenjörshögskolan på Högskolan i Borås, på uppdrag av YIT Sverige AB.Den västsvenska klimattjänstsmarknaden präglas av en väldigt hård konkurrens både från nyaoffensiva företag samt gamla mer etablerade företag. LÄS MER