Sökning: "omvärldsanalys marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden omvärldsanalys marknadsföring.
1. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER
2. Digitala plattformar – strategisk marknadsföring och värdeskapande processer : En kvalitativ studie om utveckling och tillväxt av SVT recept i sociala medier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : I hela världen har förändrade konsumtionsmönster och den tekniska utvecklingen lett till omställning för olika medier. Mängden av information har ökat och utbudet har globaliserats. Denna utveckling har därför medfört möjligheter och utmaningar för såväl nya aktörer som mer etablerade medier. LÄS MER
3. Konsten att (inte) sticka ut : En granskning av omvärldsanalyser och strategiskt arbete inom kommunal översiktlig planering
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Det här är en masteruppsats i fysisk planering med inriktning omvärldsanalys och strategiskt arbete i kommunal översiktlig planering. Uppsatsen undersöker hur kommuners omvärldsanalyser ser ut samt hur de utifrån dessa formulerar strategier. LÄS MER
4. Att effektivt sälja Sverige : Värdet av VisitSwedens tillvägagångssätt för att attrahera utländska resenärer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Our main objective with this essay was to study VisitSweden’s effort to sell Sweden to foreign markets.This has been studied in relation to VisitScotland work and approach. We collected empirical data consisting of document studies and interviews with representatives of VisitSweden and VisitScotland. LÄS MER
5. Trender : Som ett verktyg i konkurrensen
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Uppsatsen ämnar att analysera och utreda: - sambandet mellan trender och erbjudande i resebranschen. - hur trender kan fungera som differentieringsfaktor. LÄS MER