Sökning: "omvärldsanalys media"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden omvärldsanalys media.
1. Evidensbaserad beslutsfattande – Elitfotbollstränares erfarenheter och syn på användning av taktisk matchanalys och key performance indicators
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanikSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är undersöka hur fotbollstränare på elitnivå väljer och använder sina key performance indicators i sin matchanalys för kommande laguttagning. Detta leder fram till följande frågeställningar: 1. Hur skapas key performance indicators? 2. LÄS MER
2. GIG-MÖJLIGHETER : En omvärldsanalys kring framtidens arbetsformer, innovationsfrämjande insatser och affärsmodellsinnovation inom gig-ekonomin
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This study aims to explore future forms of work and their connection to innovation capabilities. Moreover, to deep-dive into how the gig-economy might evolve through business model innovation within knowledge-intense professions. The gig-economy as a phenomenon is relatively new and previous research is limited. LÄS MER
3. Normer på Instagram
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Sociala medier är ett hett tema i samhällsdebatten runt om i världen, och det är inte utan anledning. Dagens unga är uppkopplade och håller sig uppdaterade på internet från de vaknar till de lägger sig. Ett av de mest populära och kändaste sociala medier plattformarna är Instagram. LÄS MER
4. Digitala plattformar – strategisk marknadsföring och värdeskapande processer : En kvalitativ studie om utveckling och tillväxt av SVT recept i sociala medier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : I hela världen har förändrade konsumtionsmönster och den tekniska utvecklingen lett till omställning för olika medier. Mängden av information har ökat och utbudet har globaliserats. Denna utveckling har därför medfört möjligheter och utmaningar för såväl nya aktörer som mer etablerade medier. LÄS MER
5. Löftet & Löverensen : En omvärldsanalys på svenska företags strategiska kommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : The technological progress of the world has had a massive effect on how we communicate with one and other, it also has had an big impact on how companies communicate with their customers and consumers. Today you cannot only communicate a “promise to your costumers and consumers you also have to “deliver” what it is you promise. LÄS MER