Sökning: "one-stop shop."

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden one-stop shop..

  1. 1. DIRECT-TO-COMSUMER MODEL IN THE AUTOMOTIVE INDUSTRY The impact of transition to a direct-to consumer business model by an incumbent manufacturer on its retailers: a case study of Volvo Cars

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Chandraprabha Jha; [2023-02-01]
    Nyckelord :direct-to-consumer; digital transformation; automotive; retailer; retail strategy; automotive retail strategy;

    Sammanfattning : Digitalisation has enabled and shown the opportunity to car manufacturers. They are transforming themselves and a by-product of change is the transformation of their business model. Digital technologies have enabled manufacturers to connect directly with consumers. LÄS MER

  2. 2. Beyond the Aisles : Enhancing the Shopping Value of a One-Stop Shop with New Service

    Master-uppsats,

    Författare :Paul Pankonin; [2023]
    Nyckelord :SD-logic; Service; One-stop shop; SOR-Model; Cognitive fit; Convenience; Shopping value;

    Sammanfattning : This study explores how shopping value in one-stop stores, especially hypermarkets, can be improved by new services. It identifies additional service offerings that go beyond the traditional product-based approach. LÄS MER

  3. 3. One-stop-shop: Will super-apps disrupt multi-touchpoint consumer journeys?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Haotian Zhang; Hongning Wang; [2023]
    Nyckelord :Super apps; Klarna; consumer behaviours; touchpoints; consumer journey; Business and Economics;

    Sammanfattning : This research investigates consumer behaviours within the context of Super Applications (Super Apps) usage, specifically examining Millennials and Generation Z in Sweden utilising the super app, Klarna. Utilising Digital Practice Tracking (DPT) methodology, coupled with observational techniques and post-phenomenological interviews, this research began by identifying patterns in consumer behaviour during super apps usage. LÄS MER

  4. 4. Offshore Wind Energy Permitting Processes in the European Union : An examination of Danish, German, Scottish and Swedish offshore permitting processes and case study of acoustic impact on marine mammals

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för naturgeografi

    Författare :Truce Major Jack; [2022]
    Nyckelord :Permitting process; wind power; offshore wind power; acoustic impact; environmental impact assessment; marine mammals; physical planning; ecology; offshore; EIA; environmental management; juridiska förutsättningar; permit; tillstånd; tillståndsprocess; vindkraft; miljöledning; ekologi; energisystem; miljövetenskap; påverkan; bedömning; marin däggdjur;

    Sammanfattning : The permitting process is an integral part of the successful expansion of offshore wind and renewable energy in the European Union. Many permit process studies, to date, have focused on limited methods and criteria and have been a comparison of two countries. LÄS MER

  5. 5. Elektroniskt gränssnitt inom mervärdeskatt : Analys av artikel 14a gällande elektroniska gränssnitt och när anses man vara en "faktiskt leverantör"

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Juridik

    Författare :Roslan Färnstrand; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artikel 14a mervärdesskattedirektivet är en bestämmelse som utvecklar många olika aspekter inom mervärdesskatten. Artikel 14a:s stora påverkan inom mervärdesskatten är införandet av två nya begrepp och dessa är begreppet om elektroniskt gränssnitt och begreppet om faktisk leverantör. LÄS MER