Sökning: "online customer reviews"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden online customer reviews.

  1. 1. Deep Learning Based Sentiment Analysis

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Shashank Kalluri; [2023]
    Nyckelord :Sentiment Analysis; Word Embedding; Deep Learning;

    Sammanfattning : Background: Text data includes things like customer reviews and complaints,tweets from social media platforms. When analyzing text-based data, the SentimentModel is used. Understanding news headlines, blogs, the stock market, politicaldebates, and film reviews some of the areas where sentiment analysis is used. LÄS MER

  2. 2. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker : Medförde pandemin nöjdare kunder?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Burman; Theres Gauffin; [2023]
    Nyckelord :Service quality; customer satisfaction; amusement parks; COVID-19; Servicekvalité; kundnöjdhet; nöjesparker; COVID-19;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker – Medförde pandemin nöjdare kunder? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Patrik Burman och Theres Gauffin Handledare: Peter Ek Datum: 2023 – juni Syfte: År 2020 stängde alla nöjesparker i Sverige för att minska risken för smittspridning av COVID-19. Studiens syfte är att analysera och jämföra den upplevda servicekvalitén vid införande av restriktioner för att minska smittspridningen av COVID-19 på nöjesparker i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Can I count on online reviews? : A qualitative study on customers’ trust of electronic word-of-mouth through online reviews on fast-fashion websites among millennials in France.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Nofriyani Eka Deboris S; Meggane Pech; [2023]
    Nyckelord :Online reviews; electronic word-of-mouth eWOM ; trust; information asymmetry; fast fashion; and millennials.;

    Sammanfattning : This thesis is situated in the research field of electronic commerce, specifically the aspect of fast fashion brands. This has drawn consumer interest because they find struggles when shopping for clothes online due to their inability to try the product before purchasing from sellers, which tends to result in information asymmetry. LÄS MER

  5. 5. Mining the Skies: An Exploration of Airline Reviews using LDA

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen; Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Joel Ljungström; [2023]
    Nyckelord :LDA; Logistic Regression; Classification Tree; Airline Reviews; Web Crawler; Business and Economics;

    Sammanfattning : Airlines face a highly competitive industry requiring large capital investment at thin profit margins. In addition, the carriers are re-emerging from the COVID-19 pandemic; a time period which brought the industry to a standstill and revenue streams to an unforeseen low. LÄS MER