Sökning: "online företag"
Visar resultat 1 - 5 av 510 uppsatser innehållade orden online företag.
1. Hanterande (slängande) av returer inom klädindustrin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Undersöka konsumenters köp- och returbeteenden vad gäller kläder vid införandet av striktare returpolicys. Teoretiska perspektiv Returbeteende, Categories of online returning behavior, Returpolicy, CSR, Carroll’s Pyramid of Corporate Social Responsibility, Tidigare forskning, Grandiositet och nollsummespel Metod Uppsatsen utgår från en kvantitativ undersökningsmetod och deduktiv ansats. LÄS MER
2. Vävstolen - Tygupcyclingscenter
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Textilindustrin är en av de största förorenarna i världen, med en enorm miljöpåverkan från både produktion och avfallshantering. Tygrester är ett av de största avfallsproblemen inom textilindustrin, med miljontals ton av tyg som slängs varje år. LÄS MER
3. Avbrutna interaktioner och vilseledda val : En studie om hur användares interaktioner påverkas av dark patterns
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Manipulativa designstrategier har blivit alltmer närvarande på applikationer online. Strategierna kallas dark patterns och är ett sätt att utnyttja gränssnittet för att skapa fördelar för företag på användarens bekostnad. LÄS MER
4. Personlig assistans : arbetsplatslärande i relation till kompetens och upplevd självförmåga
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Personliga assistenter agerar i en socialt isolerad arbetsmiljö där kompetenskraven är högt ställda i relation till de lärandemöjligheter som finns, vilket gör att denna studie söker etablera en bredare kartläggning av yrkesgruppens arbetsplatslärande och kompetens samt hur dessa samvarierar. Studien har huvudfokus på ett pedagogiskt perspektiv, vilket kompletteras med inslag av psykologiska teorier. LÄS MER
5. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER