Sökning: "online garment shopping"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden online garment shopping.
1. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER
2. Måttning : Problematiken kring måttning inför val av storlek vid e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna rapport vill belysa kunders problem med att hitta passande storlek när de handlar kläder i en webbutik. Fokusområdet är att undersöka om det är möjligt för kunder att ta tillförlitliga kroppsmått eller plaggmått med måttband, för att välja passande klädstorlek vid e-handel. LÄS MER
3. How virtual avatars can be used in E-commerce
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : E-commerce is a rapidly growing phenomenon that constantly attracts new target audiences and finds new fields of application. Some products are popular in the E-commerce and others are considered hard to sell over the web. LÄS MER
4. The development and analysis of a computationally efficient data driven suit jacket fit recommendation system
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In this master thesis work we design and analyze a data driven suit jacket fit recommendation system which aim to guide shoppers in the process of assessing garment fit over the web. The system is divided into two stages. LÄS MER
5. Analysing online visual elements’ influence upon female perceived value
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Purpose - The purpose of this study is to understand female consumers’ behaviour within online shopping, in order to identify which features within three chosen elements, common within the presentation of women’s tops, reduce mental intangibility and stimulate perceived value. Design/methodology/approach - A standard qualitative study approached through two methods of data collection; interviews and focus groups, from which specific patterns and concepts were identified during the development of conversations. LÄS MER