Sökning: "online garment"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden online garment.

  1. 1. Spårbarhet inom modeindustrin : en kvantitativ studie om köpbeteende och attityd vid onlineköp av kläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Prelog; Hilma Steén; Daniella Rybarczyk; [2023]
    Nyckelord :Traceability in the textile value chain; Transparency; Sustainability; Attitude; Buying behavior; Communication; E-commerce; Spårbarhet i den textila värdekedjan; Transparens; Hållbarhet; Attityd; Köpbeteende; Kommunikation; E-handel;

    Sammanfattning : Modeindustrin har länge fått utstå kritik för att vara en ohållbar bransch med bristande transparens och spårbarhet när det gäller hur och under vilka villkor klädesplaggen har tillverkats. Transparens och spårbarhet är två skilda begrepp, men båda är avgörande faktorer för att uppnå en mer hållbar, rättvis och ansvarsfull modeindustri. LÄS MER

  2. 2. Storleksstrategier inom svenska modeföretag : och dess påverkan på kunders syn på storlekar och passform

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Byhmer Svensson; Olivia Gustafsson; Ida Tornberg; [2022]
    Nyckelord :Size chart; Measurement chart; Fit; Assortment planning; Returns; Size strategy; Profitability; Måttlista; Passform; Storlekssystem; Sortimentsplanering; Returer; Storleksstrategi; Lönsamhet;

    Sammanfattning : Kläder i samma storlek från samma företag kan skilja sig radikalt mot varandra men det kan även skilja sig mellan olika företag. Som konsument kan du beställa samma storlek från två olika företag och motta produkter som skiljer sig stort i upplevd passform. LÄS MER

  3. 3. A Theoretical Analysis of Labour Exploitations in the New British Readymade Garment Industry using the 'Sweatshop Regime' Theory

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationer

    Författare :Eilidh Dempsey; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The recent phenomena of reshoring apparel manufacturing back to the UK has developed economic opportunities for the British garment industry alongside worsening labour conditions and social costs for its workers. Historic and ongoing international debates and research that have focused on the topic of labour conditions of global apparel manufacturing have been achieved and published using the sweatshop regime theory, which here is defined as the unjust and socially oppressive labour system of garment manufacturing. LÄS MER

  4. 4. Value Co-creation in Slow Fashion : Exploring opportunities in new product development

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gunnhildur Pétursdóttir; Liisi Lehtonen; [2022]
    Nyckelord :Slow fashion; Value co-creation; New product development; Consumer perspective; Company perspective;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to advance the knowledge on value co-creation in new product development (NPD) in the context of slow fashion, with specific emphasis on investigating the interest of slow fashion consumers to engage in the NPD process and brands' perspective regarding this. Via exploring the value co-creation phenomena in the slow fashion industry context, this study also intends to apply and discuss the suitability of currently available value co-creation theories for the slow fashion context. LÄS MER

  5. 5. Consumer’s Perception of Firm’s Responses to Apparent Environmental and Social Issues within the Fashion Industry : A quantitative study investigating the impact of CSR activities in the fashion industry on consumer perception and purchase intention.

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Josefa Hofmann; Rena Ajalova; [2022]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Purchase Intent; Consumer Perception; Fashion Industry; Consumer Behavior; Firms´ Actions;

    Sammanfattning : Research Question: How does the consumer perception of firm behavior towards environmental and social issues affect consumer purchase intention?   Purpose: The purpose of this study is to describe the perception consumers have developed about issues companies in the fashion industry are facing, the CSR activities they are implementing, and the effect these have on the consumer's purchase intent.  Method: The method applied in this empirical study is the quantitative research method with the utilization of an online questionnaire. LÄS MER