Sökning: "online poll"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden online poll.
1. Visuell kommunikation av ljusmiljöer på kontrollpaneler
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Utrymmen som kräver styrning mellan olika ljusscener på grund av rummets olika funktioner eller atmosfärer kräver även någon form av styrpanel. Ett problem i dagsläget är att kontrollpaneler ofta är svåra att förstå. LÄS MER
2. Digital mjukvara som verktyg för att främja den muntliga kompetensen : Gymnasielärares användning av och attityder till digital mjukvara i ämnet engelska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This study aims to examine the usage of digital software in the English education in Swedish schools. The main purpose of the study is to answer the questions of what type of software is most commonly used, how this software is used to help promote vocal skills, and what the pros of using digital software instead of traditional education materials such as textbooks are. LÄS MER
3. Att äta kakan och ha den kvar : En studie om universitetsstudenters medvetenhet, attityd, och beteende gällande cookies
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Cookies är idag ett utbrett fenomen som nyttjas vid digital insamling av information. Informationen som samlas in är ofta av personlig karaktär och används bland annat för att individanpassa användarupplevelser på webbsidor. Ovissheten kring digital insamling av personlig information skapar en oro som idag är mycket omdebatterad. LÄS MER
4. The Swedish system of Contract Archaeology
Master-uppsats, Lunds universitet/ArkeologiSammanfattning : This thesis presents an analysis over current opinions towards the Swedish system of contract archaeology. The opinions were gathered through an online poll from the three main actors of the system: Developers, the County Administrative Board and Contract Archaeologists. LÄS MER
5. Gymnasieelevers syn på influencers
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Influencer marketing has arguably emerged as one of the most effective forms of marketing, and it’s here to stay. That has made influencer marketing just as compelling of a research subject as it is useful for marketing professionals. LÄS MER