Sökning: "online rating"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden online rating.

  1. 1. Attraktionens påverkan i rekryteringsprocessen : en kvantitativ studie om kognitiva fördomar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Sara Bujila; Sophia Eriksson; [2024]
    Nyckelord :Cognitive biases; halo effect; attraction; first impression; recruitment; job suitability; Kognitiva fördomar; haloeffekten; attraktion; första intrycket; rekrytering; job suitability;

    Sammanfattning : The study was based on cognitive biases with the aim of investigating the extent to which the individual's physical appearance affects the hiring process, and whether individuals who are perceived as more attractive are ascribed more positive characteristics. The study was conducted with a quantitative method, where the data collection was done via an online survey with 62 respondents, the majority of whom had previous experience of decision- making in a recruitment context. LÄS MER

  2. 2. Självkänsla och socialt stöd i relation till den positiva upplevelsen av att vara själv bland unga vuxna

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Nora Samuelsson; [2024]
    Nyckelord :Positive solitude; the experience of solitude; self-esteem; social support; Positive solitude; upplevelsen av att vara själv; självkänsla; socialt stöd;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks frågan om det kan finnas ett samband mellan den positiva upplevelsen av att vara själv som i denna studie motsvarar ”positive solitude” med människors självkänsla och sociala stöd. Den föreliggande studie undersökte även om det fanns några könsskillnader i positive solitude. LÄS MER

  3. 3. The role of online consumer reviews regarding restaurant visit in-tention - An analysis of different review related factors

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fabian Rottmann; [2022-08-04]
    Nyckelord :online consumer reviews; restaurant industry; attitude towards behaviour; intention towards behaviour; Theory of Planned Behaviour; review valence; review volume; review variance; review timeliness;

    Sammanfattning : As previous literature suggests, a large share of individuals uses online consumer reviews in their decision-making process. This has sparked the rise of several rating platforms where con-sumers can access information about restaurants in which they plan to dine in. LÄS MER

  4. 4. User Generated Content : En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters inställning till autenticitet av användargenererat innehåll och marknadsföring på Instagram genom influencers inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Arseny Selov; Fariza Kashaeva; [2022]
    Nyckelord :User Generated Content; UGC; Instagram; Influencers; Influencer-Marketing; Authenticity; Brand Authenticity;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har tagit 2000-talet med storm vilket har lett till en ny era av Web 2.0. En era som möjliggör för användare att enkelt producera digitalt innehåll och med ett klick publicera det för hela världen att se. LÄS MER

  5. 5. Neural Networks for Standardizing Ratings inLeague of Legends

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Andréas Jansson; Erik Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Deep Learning; League of Legends; Siamese Neural Networks; Rating Standardization;

    Sammanfattning : In the game League of Legends (LoL) there are several different regions globally withtheir own rating distribution. The purpose of this thesis is to examine if there are anydifferences in playing strength between the regions, and if so quantify what the offsetsare numerically.Data of matches played online are available publicly. We extracted 8. LÄS MER