Sökning: "online shops"

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden online shops.

  1. 1. Egna märkesvaror och e-handel inom dagligvarumarknaden : Förbättring eller försämring av konkurrensen när egna märkesvaror och e-handel tar marknadsandelar?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jakob Ödborn Jönsson; Edvin Dahl; [2023]
    Nyckelord :The grocery market; own-brand goods; e-commerce; Dagligvarumarknaden; egna märkesvaror; EMV; e-handel;

    Sammanfattning : Den svenska dagligvarumarknaden kännetecknas av en oligopolmarknad med hög marknadskoncentration. Marknaden domineras av tre aktörer som tillsammans utgör 90% av dagligvarumarknaden. Detta medför att kritik riktats mot dagligvarumarknaden när priserna stigit med mer än 20% i jämförelse med den generella prisökningen på 10%. LÄS MER

  2. 2. Influence of COVID-19 on E-commerce sales : The omnichannel strategies case of the retail businesses in Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Joel Dorian Aguilar Montaño; [2022]
    Nyckelord :omnichannel; in-store; online sales; Covid19; retailer;

    Sammanfattning : Purpose - This thesis aims to describe the strategies employed by omnichannel experts in Swedish retail shops during the Covid19 pandemic. Furthermore, the integration of the physical and online channels is studied to describe the methods used to increase sales, especially in the online channels. LÄS MER

  3. 3. What about online store software solutions? : An evaluation study comparing the administrative side of two online store software solutions with criteria from web design, usability and online shopping.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Paulina Blomfeldt Olah; [2022]
    Nyckelord :Online store software solution; Online store; Webshop; Online shopping; Web pages; Usability; Web design.;

    Sammanfattning : Online stores today need to be attractive to compete on the rapid growing market of online businesses. Standardized online store software solutions sold from IT companies to small businesses are also growing making it easier for anyone creating an online store. LÄS MER

  4. 4. Customer engagement in second-hand fashion marketplaces after the pandemic

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Carla Lopez; Farrah Ouattara; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background : Further to the environmental and ethical issues within the sector of fashion, consumers are now shifting toward more responsible and different business models as second hand selling. According to Boston Consulting Group , the second-hand clothes market is a growing sector which currently weighs around thirty and forty billion dollars, so 2% of the total sales of the fashion and luxury industry (Deslandes, 2020). LÄS MER

  5. 5. Den Blomstrande Staden : En framtidsvision där tomma butikslokaler får nytt liv genom hållbara verksamheter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Karolina Falk; Julia Johnsson; [2021]
    Nyckelord :Built Environment; Sustainability; Greenery; Communication; Byggd Miljö; Hållbarhet; Grönska; Kommunikation;

    Sammanfattning : Den Blomstrande staden inleds med hypotesen att det finns många tomma butikslokaler i Malmö idag. Främsta anledningen är att allt färre personer köper saker i fysiska butiker då konsumtionen förflyttas online. LÄS MER