Sökning: "online travel agents"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden online travel agents.

  1. 1. Online-resebyråers användning av prisparitetsklausuler - konkurrensbegränsning eller undantag för genuin agent?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Beatrice Suomela; [2018]
    Nyckelord :konkurrensrätt; EU-rätt; prisparitetsklausuler; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Tack vare internet är det idag möjligt för en slutkund att jämföra priser och produkter online på olika hemsidor, innan slutkunden väljer att genomföra köpet. Det stora utbudet av varor och tjänster på internet har ökat konkurrensen på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Machine Learning for Unsupervised Fraud Detection

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Rémi Domingues; [2015]
    Nyckelord :Machine Learning; Fraud Detection; unsupervised; Python; Spark; MongoDB;

    Sammanfattning : Fraud is a threat that most online service providers must address in the development of their systems to ensure an efficient security policy and the integrity of their revenue. Amadeus, a Global Distribution System providing a transaction platform for flight booking by travel agents, is targeted by fraud attempts that could lead to revenue losses and indemnifications. LÄS MER

  3. 3. Challenges in Marketing Strategy of Online Travel Booking Industry in China : -A case study of Ctrip.com and Qunar.com

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Dongdong Zhang; [2014]
    Nyckelord :online travel agents OTAs ; challenges; marketing strategy; Ctrip.com; Qunar.com;

    Sammanfattning : Information technology plays an important role in the hospitality and tourismindustry. The internet has reshaped the distribution channels and thus suppliers andconsumers can contact directly. It also changes consumers searching and bookingbehaviors. So information technology brings online travel agents some challenges inthe marketing strategy. LÄS MER

  4. 4. Strategier och kanaler vid marknadsföring för fysiska researrangörer och traditionella resebyråer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Helena Weijsenburg; Denisse Morales; [2014]
    Nyckelord :Traditional travel agencies; tour operators; online travel agents; marketing; digital media; print media; word-of-mouth; relationship marketing; positioning; customer segments; unique; Traditionella resebyråer; researrangörer; internetresebyråer; marknadsföring; digital media; tryckt media; word-of-mouth; relationsmarknadsföring; positionering; kundsegment; unikt;

    Sammanfattning : The tourism industry in Sweden has expanded in recent years and the increasing industry has meant that customers are in need of a reseller for their trips abroad. Today there are three types of retailers available. These are : Traditional travel agencies , tour operators and online travel agencies. LÄS MER

  5. 5. "Syns man inte finns man inte" - en studie om relationen mellan hotell och Online Travel Agents

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Nathalie Jabrell; Nathalie Jarlsfelt; Susanne Andersson; [2012]
    Nyckelord :revenue management; hotell; online travel agents otas ; differentierad prissättning; rate parity; maktrelationer; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER