Sökning: "online-tjänster"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet online-tjänster.
1. Lookaside Load Balancing in a Service Mesh Environment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As more online services are migrated from monolithic systems into decoupled distributed micro services, the need for efficient internal load balancing solutions increases. Today, there exists two main approaches for load balancing internal traffic between micro services. LÄS MER
2. Positioning of online betting services : A case study of finding the gap between companies’ view versus customers’ view
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin utvecklats explosionartat. Införandet av smartphones och surfplattor som alltid är anslutna till Internet har förändrat vårt sätt att "konsumera" den. Allt detta ledde till digitaliseringen av betting tjänster och flytten till Internet. LÄS MER
3. Mobil P2P kommunikation : - Programmeringserfarenheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Peer-to-peer i dagens applikationer har visat sig vara av stor användning. Detta beror på att peer-to-peer, både i teorin och i praktiken, har visat sig vara effektivare i att tillhandahålla data, detta utan att belasta en eller flera servrar med uppgiften. LÄS MER
4. Vulnerability in a cyberattack : How DoS affects Swedish government authorities
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : With a growing development of technologies and the fact that many companies implements online services, an interruption in such service could cause problems for any kind of user by exploiting the vulnerabilities in these systems. The Swedish Armed Forces (SwAF) indicates that the development of the defensive ability must continue, since the vulnerability of the cyberenvironment becomes a greater interest for adversaries. LÄS MER
5. Värdet av en Virtuell Relation : Aktivitet i förhållande till kontext – Spotify ur ett praktikperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The increased interest in relationship marketing and the potential of the Internet as a platform for relationship building activities have given rise to new ways for companies to interact with their customers, such as services based on a freemium pricing model. Based on the premise that relationships are processes consisting of interactive moments of value-creating activities, value is considered subjective, relative and dependent on the context in which the activity takes place. LÄS MER