Sökning: "online-beteende"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet online-beteende.

  1. 1. Influencer marketing : strategiska val ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Andersson; Amanda Ledberg; Louise Degerlo; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; social influence; online behavior; interaktion; social media; media strategy; marketing.; Influencer marketing; Instagram; socialt inflytande; online beteende; interaktion; sociala medier; mediastrategi; marknadsföring;

    Sammanfattning : Influencer marketing är en av de snabbast växande delarna i reklambranschen, och med hjälp av influencer marketing har varumärkena möjlighet att skapa en nära relation med sina konsumenter på Instagram. Idag använder många företag sig av influencers med ett stort antal följare för att marknadsföringen skall vara så effektiv som möjlig. LÄS MER

  2. 2. Varför beter jag mig såhär? : En studie om hur attityd och kunskap kring datainsamling kan påverka online-beteende

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Farhad Rezai; Pontus Ånimmer; [2019]
    Nyckelord :Data collection; online behaviour; privacy paradox; GDPR; attitude; knowledge; privacy concerns; Datainsamling; online-beteende; Privacy Paradox; GDPR; attityd; kunskap. integritets-oro;

    Sammanfattning : During the 21st century, the use of digital services has exploded. Companies are getting better at collecting and using data for their own gain. The increased collection of data has contributed to increased privacy concerns among many. LÄS MER

  3. 3. Situationens inverkan på konsumenters upplevelse av historikbaserad annonsering (HBA)

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Larsson; Rebecka Troneby; [2019]
    Nyckelord :​historikbaserad annonsering; retargeting ads; online behavioural advertising; situation; köpresa; kund-tolerans; banner blindness.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning: ​Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter upplever historikbaserad annonsering och om denna upplevelse varierar beroende på vilken situation konsumenten befinner sig i. Vidare är det även av intresse att undersöka hur historikbaserad annonsering kan upplevas ha en inverkan på konsumenters vilja till köp samt var, när och på vilket sätt denna inverkan kommer till uttryck. LÄS MER