Sökning: "online-beteende"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet online-beteende.
1. Influencer marketing : strategiska val ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Influencer marketing är en av de snabbast växande delarna i reklambranschen, och med hjälp av influencer marketing har varumärkena möjlighet att skapa en nära relation med sina konsumenter på Instagram. Idag använder många företag sig av influencers med ett stort antal följare för att marknadsföringen skall vara så effektiv som möjlig. LÄS MER
2. Varför beter jag mig såhär? : En studie om hur attityd och kunskap kring datainsamling kan påverka online-beteende
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : During the 21st century, the use of digital services has exploded. Companies are getting better at collecting and using data for their own gain. The increased collection of data has contributed to increased privacy concerns among many. LÄS MER
3. Situationens inverkan på konsumenters upplevelse av historikbaserad annonsering (HBA)
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter upplever historikbaserad annonsering och om denna upplevelse varierar beroende på vilken situation konsumenten befinner sig i. Vidare är det även av intresse att undersöka hur historikbaserad annonsering kan upplevas ha en inverkan på konsumenters vilja till köp samt var, när och på vilket sätt denna inverkan kommer till uttryck. LÄS MER