Sökning: "online-utbildning"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet online-utbildning.

  1. 1. Academic library instruction on critical evaluation of sources and information : A content analysis of Swedish university library websites

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Emma Johansen; [2022]
    Nyckelord :Academic library; Instruction; Critical thinking; Source evaluation; Information literacy; Media and information literacy; Content analysis; Website; Universitetsbibliotek; undervisning; kritiskt tänkande; källkritik; informationskompetens; medie- och informationskunnighet; innehållsanalys; webbplats;

    Sammanfattning : This master thesis examines how Swedish university libraries are instructing their students on topics related to the critical evaluation of sources and information. The method of analysis was a quantitative and qualitative content analysis of the external websites of Sweden’s public university libraries to determine what modes of instruction are being offered, and how these services are being described and made accessible to their users. LÄS MER

  2. 2. Vilka frågor ställer klienter till sina behandlare i internetbehandling för depression? : Vad frågas det om, hur mycket frågas det och varför?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Lena Jarlunger; [2021]
    Nyckelord :Depression; internet-KBT; klientfrågor; online-kommunikation; ångest.;

    Sammanfattning : Internetförmedlad Kognitiv beteendeterapi (iKBT) är ett vanligt sätt att bedriva behandling. Kliniska resultat visar att iKBT med terapeutstöd är ett effektivt sätt att arbeta med psykiska besvär och likvärdigt med ansikte mot ansikte-terapi. Fördelar med terapeutstöd är att det kan sättas en diagnos och terapin kan skräddarsys. LÄS MER

  3. 3. Utbildning i en teknologiserad värld : En kvantitativ enkätstudie om vad som påverkar inställningen till online-utbildning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Rebecca Rosenlund; [2019]
    Nyckelord :Online-utbildning; inställning; attityd; kvalitativ metod; e-learning; nätbaserad utbildning; webbaserad utbildning; UTAUT; pedagogik; arbetslivspedagogik;

    Sammanfattning : Studien har genomförts med stöd i en kvantitativ enkät om vad som påverkar inställningen till online-utbildning. Genom Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) samt tidigare forskning har 5 faktorer valts att undersökas som möjliga faktorer till vad som påverkar inställningen till online-utbildning. LÄS MER

  4. 4. A Pricing Model for AIaaS : An analysis of a new AI personalization product within the edtech space

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :ZENJA JEFIMOVA; SOFIE NABSETH; [2018]
    Nyckelord :AI; AIaaS; edtech; education technology; personalization; price; pricing; pricing strategies; pricing models; pricing tools; pricing AIaaS; software pricing; pricing for new products; value; value adding; AI; AIaaS; edtech; online-utbildning; personifiering; pris; prissättning; prisstrategi; prismodell; prisverktyg; prissättning för AIaaS; prissättning för mjukvara; prissättning för nya produkter; värdeskapande;

    Sammanfattning : As pricing is vital for an organization’s marketing strategy, it is a significant area to consider for companies offering new products where Artificial Intelligence as a service (AIaaS) is provided. The purpose of this study was to investigate possible pricing models for an AIaaS product. The study was delimited to the edtech industry. LÄS MER

  5. 5. Flipped Classroom, det omvända arbetssättet : En studie om hur inställning, lärande och relationer påverkas av en flippad campuskurs

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Mirelle Södergrann; Anne-Sofie Pettersson; [2018]
    Nyckelord :e-lärande; online lärande; online utbildning; Flipped Classroom; Högre utbildning; motivation; mixed design; relation; kommunikation; totalstudie;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att mot bakgrund av ökade digitaliseringen i samhället, öka kunskapen om ett alternativt sätt att genomföra en undervisning vid högskole-/universitetsstudier med hjälp av Flipped Classroom. Studien är en totalstudie genomförd med forskningsstrategin explanatory sequential mixed method. LÄS MER