Sökning: "onlinebeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet onlinebeteende.

  1. 1. “What is collected, how much, and what is it used for?” : A comparative qualitative interview study of different media generations' perceptions and attitudes towards data surveillance on digital media platforms.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Nelly Norberg; Petrovic Maja; [2022]
    Nyckelord :Data Surveillance; Privacy Concerns; Targeted Advertising; Attitudes; Digital Natives; Digital Immigrants; Mistrust; Awareness; Knowledge; Focus group interviews; Dataövervakning; Integritetsfrågor; Riktad reklam; Attityder; Digital natives; Digital immigrants; Misstro; Medvetenhet; Kunskap; Fokusgruppsintervjuer;

    Sammanfattning : As digitalization and technology has quickly advanced over the recent years, marketers are becoming increasingly reliant on collecting user data, and targeted advertising has therefore come to be viewed as a form of data surveillance. Due to marketers' ability to analyze online behavior and target consumers with personalized advertising, users are becoming more concerned about their online privacy. LÄS MER

  2. 2. Privacy concerns of Indonesian Internet users : Investigating the level of concern among ecommerce users

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rusna Rusna; [2022]
    Nyckelord :privacy concerns; privacy motivations; e-commerce; survey;

    Sammanfattning : The growth of digital marketing has poses a challenge in the area of online privacy and ethical conduct. Internet users in Indonesia, a country with with an immense amount of Internet users, have suffered from many online privacy threats such as personal data trading and online scams. LÄS MER

  3. 3. Exploring passengers’ interest toward onboard connectivity in the Urban Area

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anatolii Shokhin; [2018]
    Nyckelord :Digitalization; Rail Industry; Survey; Online Behaviour; Business Development; Strategy; Digitalisering; Järnvägsindustri; Enkätundersökning; Onlinebeteende; Affärsutveckling; Strategi;

    Sammanfattning : In the recent decades, individual industries and whole sectors have been transformed due to the digital revolution. A combination of disruptive technologies and innovative business models, leading to new market opportunities and bringing unique values to customers. LÄS MER

  4. 4. Att leva mer med mindre : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar barnfamiljers agerande på C2C-marknaden online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ofelia Arencibia; Frida Söderling; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marknaden för begagnade produkter växer sig starkare och digitaliseringen har möjliggjort att den numera till stor del äger rum på internet. Vi har studerat barnfamiljers agerande på C2C-marknaden (consumer-to-consumer) online, där vi utgått från världens största sociala media, Facebook, för vår enkätundersökning. LÄS MER

  5. 5. En social handling utan interaktion : En studie av onlinedejting

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Essie Persson; Sofia Åhlin; [2016]
    Nyckelord :Qruiser; flirt; match; dejting; internetdejting; offlinebeteende; onlinebeteende; Tinder; dejtingapp;

    Sammanfattning : Dejting har förändrats mycket under de senaste åren. Det som tidigare bestod av fysiska möten har ersatts av bland annat internetdejting och dejting via mobilappar. Det är av sociologisk stor vikt att undersöka huruvida kontaktskapandet inom dejtingvärlden ser ut idag. LÄS MER