Sökning: "onlinespel"
Visar resultat 11 - 15 av 84 uppsatser innehållade ordet onlinespel.
11. Onlinespel skapat med fokus på social interaktion
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Projektets syfte var att skapa ett digitalt spel som uppmuntrar till samarbete mellan spelarna. Spelet är framtaget för att spela i lag om fyra där nyckeln för att lyckas är tätt samarbete. Metoden som använts i detta projekt är uppdelad i tre större block, förstudie, designprocess och utvecklingsprocess. LÄS MER
12. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER
13. ATT UMGÅS I AVSKILDHET : En studie om individers upplevelser av sociala interaktioner i spelbaserade röstbundna nätgemenskaper i tider av isolering
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The Swedish national regulations and advice that the Covid-19 pandemic has entailed have resulted in individuals staying at home to a greater extent. This has led to individuals not having physical social interactions to the same extent as before the pandemic. LÄS MER
14. Att förebygga trakasserier och glåpord i onlinespel
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Allt fler i världen spelar onlinespel, men i samma takt ökar även antalet spelare som utsätts för trakasserier online. Den reducerade återhållsamhet individer känner inför att yttra sig online jämfört med vid fysiskt samtal kallas för the Online disinhibition effect, översatt till avhämningseffekten. LÄS MER
15. Accessibility for Hearing Impaired Players in Overwatch
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : The majority of video games utilize auditory cues to convey vital information such as enemy positioning and hazardous locations to the player. However, these audio cues are inaccessible to players who are deaf or hard of hearing. LÄS MER