Sökning: "onlinespel"

Visar resultat 16 - 20 av 84 uppsatser innehållade ordet onlinespel.

  1. 16. Dagliga sociala interaktioner för att öka studenters sociala välmående i digitala lärmiljöer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julius Albiz; Lisa Balzar; [2021]
    Nyckelord :social interaktion; välmående; digitala lärmiljöer; högre utbildning; onlinespel;

    Sammanfattning : Forskning tyder på att covid-19-pandemin har påverkat studenters välmående negativt. Studenter som har studerat hemma under pandemin är mer stressade, känner mer ångest och känner sig ensamma samtidigt som symptom som tyder på depression förvärras. LÄS MER

  2. 17. Fuskdetektion med artificiellt neuralt nätverk

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Joakim Karlsteen; [2021]
    Nyckelord :ANN; MLP; Aimbot; fusk;

    Sammanfattning : För onlinespel är fuskande spelare ett problem som påverkar både övriga spelare och spelföretagen. Det är därför intressant att ta fram en metod som upptäcker fusk. Detta arbete fokuserar på att upptäcka aimbotfusk inom CS:GO med hjälp av artificiellt neuralt nätverk. LÄS MER

  3. 18. Hur skiljer sig genusstereotyper i svensk och amerikansk spelreklam? : En jämförande textanalys

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karoline Johnsen; [2020]
    Nyckelord :Genus; Stereotyper; Sverige; USA; Spelreklam; Onlinespel; Media; Reklam; Representation; Textanalys;

    Sammanfattning : Den här studiens syfte är att undersöka representationen av genusstereotyper, även med hänsyn till etnicitet, inom svensk och amerikansk spelreklam. Med hjälp av det teoretiska ramverket kommer viktiga delar av innehållet i reklamfilmerna att analyseras. LÄS MER

  4. 19. Trolling - den mörka baksidan : En kvalitativ studie om trolling i onlinespel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Nicolas De Bernardi; William Rönnholm; [2020]
    Nyckelord :Online games; trolling; trolling tactics; Onlinespel; trolling; trollingtaktiker;

    Sammanfattning : Den ökade populariteten av onlinespel har skapat nya sätt att interagera med varandra i en virtuell värld. Spelare kan idag möta andra spelare och tävla mot varandra bland dagens populära onlinespel. Onlinespel tillför inte bara nöje utan kan också ha negativa konsekvenser på spelaren. LÄS MER

  5. 20. Varningssignaler om spelmissbruk

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sivar Shwan Aziz; Taha Mustafa; [2020]
    Nyckelord :User experience; online casino; gambling addiction; Nielsens Heuristics;

    Sammanfattning : Online casino var tillgängligt för 10 år sedan men inte i samma utsträckning. Samtidigt harspelindustrin expanderat och onlinespel har blivit mer tillgängligt genom teknikutvecklingenför telefoner och surfplattor. Online casinos prioritet är att få nöjda kunder som tycker omspel och plattformen de använder. LÄS MER