Sökning: "onlinespel"

Visar resultat 21 - 25 av 84 uppsatser innehållade ordet onlinespel.

  1. 21. Sociala relationer online : En undersökning om hur digitala plattformar främjar sociala relationer online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Emil Johansson; Hannes Premmert; [2020]
    Nyckelord :Gaming platform; onlinefriend; social relationships online; online games; VoIP.; Spelplattform; onlinekompis; sociala relationer online; onlinespel; VoIP;

    Sammanfattning : En utmaning knutet till onlinespel och sociala relationer online är svårigheten att bibehålla kontakten, vilket leder till att många relationer och vänskaper online påverkas negativt när användare går från ett spel till ett annat. Tidigare forskning pekar på att den kontakt som uppstår till följd av onlinespel består av svaga relationer utan större känslomässiga och personliga band mellan spelarna. LÄS MER

  2. 22. Mitt jag och min avatar : Identifikation och emotionella förbindelser genom spelkaraktärer i digitala spel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Alexandra Ask; Emma Österlund; [2020]
    Nyckelord :Emotional connection; game characters; avatar; emotional design; social aspects; design.; Emotionell förbindelse; användare; avatar; emotionell design; sociala aspekter; användarcentrerad design.;

    Sammanfattning : Emotionell design är ett fenomen som är relevant i samband med användarupplevelsen inom speldesign. Designers har möjlighet att utveckla en produkt som ger en större känslomässig upplevelse för användaren genom att ta hänsyn till emotionella förbindelser och känslor. LÄS MER

  3. 23. Bandit Algorithms for Adaptive Modulation and Coding in Wireless Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Romain Deffayet; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The demand for quality cellular network coverage has been increasing significantly in the recent years and will continue its progression throughout the near future. This results from an increase of transmitted data, because of new use cases (HD videos, live streaming, online games, ... LÄS MER

  4. 24. Sanktionslös interaktion : En kvalitativ studie om ett anonymt beteende

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Josef Anbäcken; Johan Gottfridsson; [2019]
    Nyckelord :Anonymitet; sanktionslöshet; interaktion; intervju;

    Sammanfattning : Studiens avsikt har varit att undersöka bakomliggande aspekter av samtalsklimatet i onlinespel och även titta på positiva samt negativa aspekter av det sanktionslösa samtalet. Därpå har kulturen varit av intresse, bå de aktörens egen kultur men också onlinekulturen som sådan. LÄS MER

  5. 25. Kroppbildsuppfattning och användning av sociala medier bland ungdomar. : En kvantitativ undersökning ur ett salutogent perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för hälsovetenskap

    Författare :Kim Balaton Blom; Alexandra Bildtgård; [2019]
    Nyckelord :body image perception; social media; appearance culture; body ideals; body appreciation; comparative theory; social learning theory; kroppsbildsuppfattning; sociala medier; utseendekultur; kroppsideal; kroppsuppskattning; jämförelseteori; social inlärningsteori;

    Sammanfattning : Denna studies inledning ger en övergripande bild av att svenska ungdomar generellt skattar sin hälsa som hög, däremot skattas den psykosociala hälsan lägre vilken innefattas av att vara nöjd med sig själv. Att vara nöjd med sig själv och sin kropp omfattas av kroppsbildsuppfattningen. LÄS MER