Sökning: "onlinestorm"

Hittade 1 uppsats innehållade ordet onlinestorm.

  1. 1. Fångad av en (online)stormvind : En fallstudie på företaget NA-KD om hur onlinestormar kan påverka konsumenternas köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felix Llado Ristorp; Katie Maria Walter; Lisa Nystedt; [2021]
    Nyckelord :Purchase intention; online storm; consumer behaviour; brand attitude; consumer engagement; social media; emotions; Köpintention; onlinestorm; konsumentbeteende; varumärkesattityd; konsumentengagemang; sociala medier; känslor;

    Sammanfattning : Utvecklingen av den digitala världen och sociala medier har gjort att konsumenter fått större makt i hur ett företag uppfattas då de direkt och indirekt påverkar företagets image genom det de delar, kommenterar och recenserar (Alam och Khan 2019). Ji, Li, North och Liu (2017) menar att en enda negativ kommentar på sociala medier kan växa till en allvarlig kris, som i denna studie definieras som en onlinestorm. LÄS MER