Sökning: "only fans"
Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden only fans.
1. Development and testing of a novel solar dryer design with an incorporated heat exchanger - For use in the Himalayan regions
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : Food scarcity is a common occurrence for farmers in the rural Himalayan regions. As fruits and vegetables are a crucial part of most farmers' diet, food deficiency can become evident in between harvesting periods, when there is no fresh supply. LÄS MER
2. ''This is the way'' : En kritisk diskursanalys om deltagande fans i en populärkulturell subreddit
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Star Wars has since its initial release in 1977, become a pop cultural phenomenon. In the beginning of the franchise, it only consisted of films. Now, almost 40 years later the franchise has become a multimedia experience with many produced spin-offs over the years, such as The Mandalorian (2019). LÄS MER
3. Vad skapar CS:GO-proffset “TACO” för maskulint avtryck på sociala medier?
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I denna uppsatsen undersöks det hur den 26 åriga esports-proffset Epitácio "TACO" de Melo representeras på den egna- samt esportsföretaget Godsents Instagram. Analysen har gjorts utifrån Raewyn Connells maskulinitetsperspektiv och vad det kan tänkas göra för avstamp på följarna. LÄS MER
4. Projektering och energieffektivisering av värme- och ventilationssystem för ett flerbostadshus vid Vänern
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : En fastighet med ett antal lägenheter lokaliserad i den lilla tätorten Otterbäcken i Gullspångs kommun har brunnit ner. Fastigheten kommer att byggas upp på nytt igen. Det kommer att ske i enlighet med Boverkets byggregel BBR och de krav som är aktuella för 2021. LÄS MER
5. Artister som vandrande varumärken : En kvalitativ studie om hur artister blir ett human brand
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Att använda människor som varumärken är ett växande marknadsföringsfenomen som har fått benämningen human brand. I dag går det bland annat att hitta detta fenomen i musikbranschen där artister ses som varumärken för sin musik. LÄS MER
