Sökning: "opengl es"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden opengl es.
1. CET Viewer : Visualisering och interaktion med 3D-miljöer på multi-touch skärm
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Detta arbete har utforskat möjligheterna att exportera en ritning gjord i programvaran CET Designer och importera den i en iPad-applikation där man kan interagera med modellen i 3D med hjälp av enhetens multi-touchgränssnitt. Exporten gjordes till formaten obj och mtl med hjälp av CET Designers egna programmeringsspråk, CM. LÄS MER
2. Fast GPU Accelerated Stereo Correspondence for Embedded Surveillance Camera Systems
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Many surveillance applications could benefit from the use of stereo cam- eras for depth perception. While state-of-the-art methods provide high quality scene depth information, many of the methods are very time consuming and not suitable for real-time usage in limited embedded systems. LÄS MER
3. GPU accelerated rendering of vector based maps on iOS
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Digital maps can be represented as either raster (bitmap images) or vector data. Vector maps are often preferable as they can be stored more efficiently and rendered irrespective of screen resolution. LÄS MER
4. Graphics’ Card Utility withWebGL and N-Buffering : Improving performance using N-buffer strategies with WebGL
M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknikSammanfattning : This thesis covers the utilization of N buffers in order to reduce resource contention on an abstract WebGL machine, and subsequently freeing up machine processing time. The buffers touched are frame buffers and vertex buffers. LÄS MER
5. En jämförelsestudie mellan OpenGL 4.3, OpenGL ES 3.0 och WebGL 1.0
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : OpenGL is a standard API that is used to manage 3D graphics on desktop computers. Although OpenGL is independent of customized hardware it’s not suitable for all kinds of devices. Therefore both OpenGL ES andWebGL was created. These can be viewed as subsets of OpenGL. LÄS MER