Sökning: "opengl es"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden opengl es.

  1. 1. CET Viewer : Visualisering och interaktion med 3D-miljöer på multi-touch skärm

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Victor Niskala; [2023]
    Nyckelord :3D; multi-touch; interaction design; OpenGL; 3D; multi-touch; interaktionsdesign; OpenGL;

    Sammanfattning : Detta arbete har utforskat möjligheterna att exportera en ritning gjord i programvaran CET Designer och importera den i en iPad-applikation där man kan interagera med modellen i 3D med hjälp av enhetens multi-touchgränssnitt. Exporten gjordes till formaten obj och mtl med hjälp av CET Designers egna programmeringsspråk, CM. LÄS MER

  2. 2. Fast GPU Accelerated Stereo Correspondence for Embedded Surveillance Camera Systems

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Vilhelm Andersson Sturén; Sebastian Hindefelt; [2015]
    Nyckelord :disparity map; 3D vision; camera surveillance; images and graphics; surveillance; Stereo correspondence; GPU accelerated; fast; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Many surveillance applications could benefit from the use of stereo cam- eras for depth perception. While state-of-the-art methods provide high quality scene depth information, many of the methods are very time consuming and not suitable for real-time usage in limited embedded systems. LÄS MER

  3. 3. GPU accelerated rendering of vector based maps on iOS

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Alexander Qvick Faxå; Jonas Bromö; [2014]
    Nyckelord :GPU; iOS; vector maps; rendering; OpenGL ES;

    Sammanfattning : Digital maps can be represented as either raster (bitmap images) or vector data. Vector maps are often preferable as they can be stored more efficiently and rendered irrespective of screen resolution. LÄS MER

  4. 4. Graphics’ Card Utility withWebGL and N-Buffering : Improving performance using N-buffer strategies with WebGL

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Emanuel Palm; [2014]
    Nyckelord :WebGL; graphics; OpenGL ES; performance; optimization; buffering; triple buffer; WebGL; grafik; OpenGL ES; prestanda; optimering; buffert; trippel buffert;

    Sammanfattning : This thesis covers the utilization of N buffers in order to reduce resource contention on an abstract WebGL machine, and subsequently freeing up machine processing time. The buffers touched are frame buffers and vertex buffers. LÄS MER

  5. 5. En jämförelsestudie mellan OpenGL 4.3, OpenGL ES 3.0 och WebGL 1.0

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Mathias Hedström; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : OpenGL is a standard API that is used to manage 3D graphics on desktop computers. Although OpenGL is independent of customized hardware it’s not suitable for all kinds of devices. Therefore both OpenGL ES andWebGL was created. These can be viewed as subsets of OpenGL. LÄS MER