Sökning: "operationalisering marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden operationalisering marknadsföring.

  1. 1. Varumärkesidentitet i kontorsmiljö : En kvantitativ studie om samband mellan kontorsmiljö och varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Dennis Yen; Sofie Lidberg Hult; Victor Lindqvist; [2016]
    Nyckelord :Office environment; Brand identity; Interior; Communication; Ergonomics; Values; Culture; Purpose; Kontorsmiljö; Varumärkesidentitet; Interiör; Kommunikation; Ergonomi; Värden; Kultur; Syfte;

    Sammanfattning : Previous research and numerous examples of successful companies indicate that the office environment has a relationship to the brand identity. Despite the hints saying that these areas are linked to each other, theories about the connection seems insufficient. LÄS MER

  2. 2. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Bakalarska; Alexandra Schytt; [2015]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Reklam; Reklambudskap; Anpassning; Interkulturell; Kultur; Hofstede; Maktdistans; Osäkerhetsundvikande; Individualism; Maskulinitet; Långsiktig tidsorientering; Eftergivenhet; IKEA;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER

  3. 3. Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johanna Richardsson; [2014]
    Nyckelord :Key Account Management; KAM; key account management; Account Management; Relationship Marketing; Marketing; Customer Relations; Business to business relations; Key Account Management; KAM; Account Management; Nyckelkundsbearbetning; Relationsmarknadsföring; Marknadsföring; Kundrelationer; Kommunikation; Business to business relations;

    Sammanfattning : Titel: Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management Bakgrund: För företag på dagens högt konkurrerande och ständigt föränderliga marknad krävs en väl strukturerad planläggning och nya metoder för långsiktig överlevnad. Den traditionella marknadsföringen flyttar fokus och introducerar Key Account Management utifrån det faktum att kundfokus och relationsmarknadsföring blivit allt viktigare, inte minst på den industriella marknaden. LÄS MER

  4. 4. En attraktiv arbetsgivare : En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare.

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Isabelle Rosing; Martina Henke; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: En attraktiv arbetsgivare - En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Martina Henke & Isabelle Rosing Handledare: Sarah Philipson Datum: 2013 - augusti Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. LÄS MER

  5. 5. Att marknadsföra en plats : En studie hur mindre kommuner kan arbeta med marknadsföring

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Jenny Andersson; Oskar Hellsing; Andreas Jonasson; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Kranskommunerna till Karlstad använder sig av en begränsad marknadsföring. Arbetet de genomför finner en inskränkt förankring i de teorier som är skrivna kring ämnet. Deras arbete baseras på olika stor budget samt olika förutsättningar. LÄS MER