Sökning: "opinion-leader"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade ordet opinion-leader.

  1. 1. China Influencer E-commerce Livestreaming Marketing Strategy Research

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Yimeng Ma; [2023]
    Nyckelord :e-commerce; netnography; influencers; followers; and online community;

    Sammanfattning : The surge of mobile internet and electronic devices has revolutionized consumer interactions and information consumption. Livestreaming emerges as a prevalent advertising method in e-commerce, compensating for the static nature of traditional platforms by providing dynamic buying experiences. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Brand awareness på sociala medier genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur kända företag på sociala medier arbetar med influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linnea Brolin; Isabelle Chamoun; [2022]
    Nyckelord :Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect; Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring på sociala medier är ett modernt fenomen inom markandsföringsvärlden och ett koncept som företag kan skapa ökad brand awareness genom (Adebanjo & Michaelides, 2010; O’Reilly, 2005). Influencer marketing kommer från celebrity brand endorsing, användning av kända personer i reklam för företag. LÄS MER

  4. 4. The innovation intermediary’s guide to the AI Factory - A study of AI Sweden as an intermediary in a system of innovation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Felix Enocksson; Fredrik Melin; [2021-07-07]
    Nyckelord :AI; Diffusion; Innovation intermediaries; Technological Innovation Systems; Technology Transfer;

    Sammanfattning : This paper investigates the role of intermediaries in innovation systems. By studying how AI Sweden accelerates the use and adoption of artificial intelligence on a national level, it focuses on how an intermediary adds value in a technological innovation system. LÄS MER

  5. 5. “All of the black women in me are tired today” : En studie om Black Lives Matter-aktivisten Alicia Garzas twittrande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emelie Gerdin; Elvira Svensson; [2021]
    Nyckelord :twitter; digital activism; critical discourse analysis; critical theory; two-step flow hypothesis; opinion leaders; black lives matter;

    Sammanfattning : In this article, we explore the Black Lives Matter activist Alicia Garza's Twitter usage during the month of June in 2020 with a critical discourse analysis (CDA). Our aim with the study was to examine the underlying motives and values in Garzas tweeting, and if there were any prevailing themes, in order to see if there was a difference between the discourse used for personal matters and the discourse related to her activism. LÄS MER