Sökning: "oral reading"
Visar resultat 16 - 20 av 64 uppsatser innehållade orden oral reading.
16. Utmaningar i Läsförståelse För Vuxna Flerspråkiga Elever: : Skriftliga och muntliga strategier inom engelskundervisning, grundläggande nivå
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studien belyser läsförståelsen under tre veckors undervisning från en tjugo veckors planering i engelska vid vuxenutbildningen, grundläggande nivå, där kursens struktur och innehåll ordnades efter förmågorna tala, skriva och läsa. De frågor som sökts svar på i första hand var på vilket sätt innehåll, undervisningsmetod och typ av stöttning kan stärka läsförmågan för vuxna elever med invandrarbakgrund, samt på vilka sätt läsförståelse kan bedömas. LÄS MER
17. Extramural English and English Proficiency : A Teacher’s Perspective on the Influence of Extramural English on the English proficiency of their Students
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : The umbrella term used in research to imply exposure to the English language outside the classroom is “extramural English”. The impact of the engagement in activities by second language learners of English through extramural activities is generally perceived as positive for language development. LÄS MER
18. Tricky Tales : MFA Essay by Nicola Godman
Master-uppsats, Konstfack/Institutionen för Konst (K)Sammanfattning : This essay is a reflection on various layers which inform my artistic practice, and particularly expands on the background and research for my short film The Spirit, The Lamp & The Permanent Inhabitant. It's an attempt to describe how certain parts of my Gotlandic background influence and inspire my artistic practice, and also to show how reading, writing and critical reflection are important parts of my process. LÄS MER
19. Samhällsorienterade begrepp : En empirisk studie utifrån ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Denna studie handlar om samhällsorienterade begrepp. Studiens syfte är att undersöka vilka samhällsorienterade begrepp som syns i lärares samhällsundervisning. Studien ska även undersöka vilka metoder lärare använder sig av för att elever ska förstå begrepp och hur lärare bedömer elevers begreppskunskaper. LÄS MER
20. “Han tog riket för sig själv“ : Den falske Smerdis uppror
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Antikens kultur och samhällslivSammanfattning : This study aims to analyse and compare the accounts of Darius I, Herodotus, and Ctesias of Cnidus regarding the uprising of the false Smerdis in 522 BCE, and to give a suggestion for a reconstruction of the chain of events. The theoretical framework employed consists of New Historicism, intertextuality and the concept of “the Other”, which is combined with a close reading, grammatical analysis, and translation to Swedish of the relevant ancient texts. LÄS MER