Sökning: "order och leveransprocess"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden order och leveransprocess.

  1. 1. Rocket Padel : Rocket Padels order-till-leveransprocess, från inhouse till outsourcing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Paulina Abrahamsson; Maja Johannesson; Nellie Reichel; [2021]
    Nyckelord :Outsourcing; order-till-leveransprocess; tredjepartslogistik; processkartläggning; kvalitet; bristsituationer; åtgärder.;

    Sammanfattning : Titel: Rocket Padel - Rocket Padels order-till-leveransprocess, från inhouse till outsourcing  Författare: Paulina Abrahamsson, Maja Johannesson, Nellie Reichel  Handledare: Petra Andersson Examinator: Hana Hulthén  Bakgrund: Trenden kring outsourcing är något som pågår än idag och fortsatt visa sig lönsamt för företag. Rocket Padels nuvarande lager saknar den kapacitet som krävs för att kunna hantera de ökade antalet ordrar, som har tillkommit med dess tillväxt på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Rocket Padel : Rocket Padels order-till-leveransprocess, från inhouse till outsourcing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Paulina Abrahamsson; Maja Johannesson; Nellie Reichel; [2021]
    Nyckelord :Outsourcing; order-till-leveransprocess; tredjepartslogistik; processkartläggning; kvalitet; bristsituationer; åtgärder.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trenden kring outsourcing är något som pågår än idag och fortsatt visa sig lönsamt för företag. Rocket Padels nuvarande lager saknar den kapacitet som krävs för att kunna hantera de ökade antalet ordrar, som har tillkommit med dess tillväxt på marknaden. LÄS MER

  3. 3. Konsumenternas krav på flexibilitet i order- och leveransprocessen inom E-handeln : En fallstudie på PostNord Ljungby Strålfors

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Melita Gredelj; Marcus Källberg; Emine Sadikaj; [2018]
    Nyckelord :Flexibilitet; Krav; Order - och leveransprocess; 3PL-leverantör; 3PL-kunder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Flexibilitet eller förmågan att reagera på osäkerhet i omgivningen utan att det medför brister i tid, ansträngning, kostnader eller prestationer, har blivit allt viktigare. Flexibilitet i en leverans innebär att företagen ska ha förmågan att genomföra förändringar i en pågående leverans för att uppfylla konsumentens behov. LÄS MER

  4. 4. Tvärorganisatoriska förbättringsmöjligheter : En fallstudie om kvalitetsbrister inom order-till-leveransprocessen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Viktor Lööf; Rasmus Tandrup; [2017]
    Nyckelord :Order-to-delivery process; quality deficiencies; performance measurement; Order-till-leveransprocess; kvalitetsbrister; prestationsmätning;

    Sammanfattning : Kurs: Examensarbete i logistik och controller för Civilekonomprogrammet, 30 hp. 4FE18E & 4FE19E, VT17 Författare: Viktor Lööf och Rasmus Tandrup Handledare: Hana Hultén Examinator: Helena Forslund Titel: Tvärorganisatoriska förbättringsmöjligheter – En fallstudie om kvalitetsbrister inom order-till-leveransprocessen Bakgrund: Leverantörer har fått en allt viktigare roll i försörjningskedjan och order-till leveransprocessen har därför beskrivits som en av företagets viktigaste processer. LÄS MER

  5. 5. Utvecklingspotential i ett sågverk : En fallstudie på JGAs sågverk i Linneryd

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Philip Hultegård; Tobias Lindberg; [2016]
    Nyckelord :Process mapping; Quality deficiencies; order-to-delivery process; Processkartläggning; kvalitetsbrister; order-till-leveransprocess;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ur en logistisk synvinkel är order-till-leveransprocessen en av de viktigaste processerna ett företag förfogar över, då processen inkluderar flera aktörer och samarbetet mellan dessa är av stor vikt. Ett företags processer bör granskas så att kvalitetsbrister kan identifieras för att sedan eliminera dubbelaktiviteter samt icke-värdeadderande aktiviteter som återfinns i processerna. LÄS MER