Sökning: "organisation hotell"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden organisation hotell.
21. Att skapa gott värdskap; en fallstudie om hur begreppet manifesteras i hotellverksamheter.
Kandidat-uppsats, Institutionen för psykologiSammanfattning : I dagens samhälle behöver organisationer hitta nya sätt att konkurrera på, speciellt i tider då världen präglas av ekonomisk kris. Värdskap är då ett sätt att uttrycka sig både fysiskt och verbalt, och kan hjälpa verksamheter att knyta långsiktiga kundrelationer och skapa lojalitet. LÄS MER
22. Mystery Shopping : En mätning av kvaliteten på Connect Hotels
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademiSammanfattning : Det finns flera faktorer som avgör hur man som gäst upplever kvaliteten vid ett hotellbesök, därför är Mystery shopping en metod som företag kan använda sig utav för att förbättra sin organisation.Syftet med studien är att genom Mystery shopping undersöka helhetskvaliteten inom Connect hotels. LÄS MER
23. Mångfaldsarbete - en strategi i organisationen?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem: Vi har genom våra studier kunnat se en tendens att mångfald ofta betraktas som något lite opåtagligt som det inte finns något direkt klart mål med eller någon ansvarig för. Mångfald är också något som måste konkurrera med andra delar och områden i en verksamhet. LÄS MER
24. Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility. LÄS MER
25. Book Smart eller Street Smart? : - En kvalitativ studie om lokala hotellchefers inställning och kommunikation av mjuka värden bland Umeås hotellkedjor
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Hotell tillhör en bransch med svårigheten att skapa lojala kunder. Därför höjs kraven på hanteringen av mjuka värden, som kundtillfredsställelse. Genom att inkludera mjuka värden tillsammans med finansiella värden i en modell kan ledningen i hotellen balansera dem. LÄS MER