Sökning: "organisation kundtjänst"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden organisation kundtjänst.
1. How the Covid-19 pandemic has affected the leadership and the direction of the organization
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats har varit att utforska hur Covid-19 pandemin har påverkat ledarskapet och organisationens riktning. Covid-19 pandemin har påverkar olika delar av ledarskapet. Resultaten visar tydligt att chefer känner sig överbelastade eftersom de måste hantera många administrativa uppgifter och alternerande möten. LÄS MER
2. Hur upplever anställda lärande på sin arbetsplats? : En kvalitativ studie om arbetsplatslärande på en kundtjänst
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva hur anställda på en kundtjänst i en stor organisation upplever lärande på sin arbetsplats. Studien har en kvalitativ ansats och empirin har samlats in genom semistrukturerade, kvalitativa intervjuer. Totalt intervjuades tio anställda på en kundtjänst i en stor organisation. LÄS MER
3. Chattbotar, ett effektivt verktyg inom kundtjänst?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Samhället blir allt mer digitaliserat, vilket innebär att företag måste anpassa sig för att överleva på marknaden. En del av den digitala utvecklingen som skett är implementering av chattboten, som kan användas inom kundtjänst. LÄS MER
4. Avvägning mellan arbetsmiljö och effektivitet med hjälp av multikriterieanalys : Hur komplettering av kundtjänst påverkar kundnöjdhet och effektivitet
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : A public organization has a section for customer service which is responsible of order entry from customers concerning errands within real estate and business equipment, cleaning, transport operations and handicap appliance. According to the co-ordinators in hospitals within the organisation the customers are requesting for staff to talk to physically, meaning a person to speak with face to face. LÄS MER
5. Finns det arbetsmiljöfaktorer på Arbetsförmedlingen Kundtjänst som förklarar korttidssjukfrånvaron? - En studie med MTO-perspektiv
Magister-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : Bakgrund Callcenter- verksamhet har vuxit fram snabbt och utvecklats mycket under de senaste årtionden, både internationellt och i Sverige. Det är en verksamhet som innebär många utmaningar i en ofta komplex arbetsmiljö med höga krav på samverkan inom systemperspektivet Människa - Teknik - Organisation. LÄS MER