Sökning: "organisation och ledarskap intervjuguide"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden organisation och ledarskap intervjuguide.

  1. 1. Hur platt är platt? : En kvalitativ studie om icke-hierarkiska organisationer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Emma Lundström Wittenfelt; Lotten Stedt; [2023]
    Nyckelord :Flat organizations; non-hierarchical organizations; heterarchies; group theory; self-organization; teams; power dynamics; power structures; phenomenology; leadership; and organization.; Platta organisationer; icke-hierarkiska organisationer; heterarkier; gruppteori; självorganisering; team; maktdynamik; maktstrukturer; fenomenologi; ledarskap och organisation.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att förstå hur fenomenet platthet fungerar och upplevs i organisationer samt att få en ökad förståelse för självorganisering och formella och informella strukturer i icke-hierarkiska organisationer. En experimentell fenomenologisk studie gjordes på svenska platta organisationer med kriteriet få eller inga mellannivåer av chefer. LÄS MER

  2. 2. Lärande för förbättring och innovation : Hur ledare i offentlig sektor organiserar för lärande för att åstadkomma ständig förbättring och innovation

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Petra Wårstam Larnhed; Petter Gredmark; [2022]
    Nyckelord :Learning organization; quality development; leadership; quality management; Lärande organisation; kvalitetsutveckling; ledarskap; kvalitetsledning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur ledare i offentlig sektor arbetar med att organisera för lärande i en strävan mot en lärande organisation för att åstadkomma ständig förbättring och innovation.Studien genomfördes utifrån en kvalitativ forskningsdesign. LÄS MER

  3. 3. "Alla barn vill lyckas" : Strategier för ett framgångsrikt arbete med barn som visar utagerande beteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Sara Berling; [2022]
    Nyckelord :Anknytning; förskola; relationskompetens; utagerande beteendeproblematik;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Berling, Sara (2022). "Alla barn vill lyckas" - Strategier för ett framgångsrikt arbete med barn som visar utagerande beteende i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Åsidosätts anställdas behov i händelse av en kris? : En fallstudie kring situationsanpassat ledarskap vid kriser inom ett försäkringsbolag och dess påverkan på anställdas motivation.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Filip Nilsson; William Attersand; [2022]
    Nyckelord :Crisis management; situational leadership; motivation; Situationsanpassat ledarskap; krishantering; motivation;

    Sammanfattning : Title: Are the needs of the staff disregarded in the events of a crisis? Subtitle: A case study about situational management during a crisis at an insurance company and its effects on employee’s motivation Background: After reviewing previous research in the field, we have found in this paper that situational leadership promotes good crisis management, but how motivation is treated follows as a secondary priority. In crisis management within organizations, strategies are created by those who have a leading role, with the goal of going back to a "normal" business, as it was before the crisis, with a focus on adaptability and flexibility to how the transition is to be implemented. LÄS MER

  5. 5. För vems ögon : - en studie om hur föskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Therese Granat; [2021]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; dokumentation; stödinsatser; uppföljning; utvärdering.;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Granat, Therese (2021). För vems ögon? En studie om hur förskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER