Sökning: "organisation strategi marknad"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden organisation strategi marknad.
1. Intern bemanningspool för att öka flexibilitet och lönsamhet : Risker och framgångsfaktorer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Under dagens förhållanden räcker det inte längre med att endast erbjuda bra produkter, det är viktigt att företagen är så effektiva som möjligt på alla vis. Med en osäker marknad skapas variationer i efterfrågan, ett sätt att hantera dessa variationer är att skapa ett flexibelt företag. LÄS MER
2. Tillväxt i mindre företag på en ny och växande marknad : Tillväxthinder och -möjligheter i en extern mikrokontext utifrån ett mindre företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Mikroföretag och små företag kan tillsammans definieras som mindre företag. Det som kännetecknar ett mindre företag är att ägaren ofta är en individ eller en mindre grupp. Målet i ett mindre företag är ofta att ledaren vill försäkra sig om överlevnad, bra levnadsstandard och god avkastning. LÄS MER
3. Managing the Innovation Paradox of Exploitation andExploration in R&D : Is measurement of innovation the key to promoteexploration?
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : Managing the paradox of exploitation and exploration symbolises the simultaneous pursuit devoting enough resources to exploitation to ensure short-term profits and, at the same time, enough resources to exploration to ensure future organisational viability. Previous researchadvocates that sustained organisational performance and success highly depends on the interaction of exploitation and exploration or in other words, the balancing act between change and continuity. LÄS MER
4. Internationalization strategy choice for micro-multinationals: a development framework
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Micro-multinational is a relatively new term and there are still very few studies about how micro-multinationals choose their foreign entry market modes when internationalizing. This thesis attempts to add new knowledge filling the gap between the internal resources of a company and the foreign entry market mode selected for its internationalization process. LÄS MER
5. Managing the Innovation Paradox of Exploitation and Exploration in R&D - : Is measurement of innovation the key to promote exploration?
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Managing the paradox of exploitation and exploration symbolises the simultaneous pursuit devoting enough resources to exploitation to ensure short-term profits and, at the same time, enough resources to exploration to ensure future organisational viability. Previous research advocates that sustained organisational performance and success highly depends on the interaction of exploitation and exploration or in other words, the balancing act between change and continuity. LÄS MER