Sökning: "organisation symboler"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden organisation symboler.

  1. 1. När män klappar varandra på axeln och “göttar vidare” : Kvinnors upplevelser av karriärs och utvecklingsmöjligheter i fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Ellinor Petersson Lygner; Sofia Widmark; [2021]
    Nyckelord :fastighetsbranschen; jämställdhet; kön; homosocialitet; glastak; maktstruktur; könsfördelning;

    Sammanfattning : Det finns könsstrukturer i arbetslivet som skapar olika hinder och möjligheter för kvinnorna i deras karriär och utveckling. Kvinnor och män återfinns på olika positioner och nivåer i organisationshierarkin. LÄS MER

  2. 2. Anställdas reaktioner på kulturell styrning : En kvalitativ studie om hur arbetare med olika anställningsförhållanden reagerar på kulturell styrning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Christin Artursson; Malin Persson; [2021]
    Nyckelord :kontrollsystem; organisationskultur; ritualer; värderingar; symboler; anställningar;

    Sammanfattning : Titel: Anställdas reaktioner på kulturell styrning inom industribranschen: En kvalitativ studie om hur arbetare med olika anställningsförhållanden reagerar på kulturell styrning.  Metod: I denna studie har en kvalitativ metod genomförts med en induktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. En hållbar styrning inom fastighetsbranschen : En kvalitativ studie ur ledningens och anställdas perspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Albin Åkesson; Elin Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Employees; Corporate Social Responsibility; Management accounting; Sustainability; Management Control Systems Package; Anställda; Corporate Social Responsibility; Ekonomistyrning; Hållbarhet; Management Control Systems Package;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling och Corporate Social Responsibility är två aktuella koncept vars popularitet har ökat de senaste årtiondena. Till följd av utvecklingen kommunicerar många företag hållbarhet i syfte att skapa legitimitet. LÄS MER

  4. 4. Sverige, lovar guld och gröna skogar? - En multimodal analys av hur semiotiska resurser och visuell framing används inom platsvarumärkning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Matilda Zeneli; Julia Nilsson; [2021]
    Nyckelord :place brand; place identity; semiotic resources; visual framing; strategic communication; COVID-19; platsvarumärkning; platsidentitet; semiotiska resurser; visuell framing; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Turistindustrin runt om i världen fick snabbt anpassa sig till de restriktioner för resor som tillkom i samband med COVID-19. Visit Sweden, Sveriges officiella organisation för turism, bestämde sig för att lansera en kampanj som använder strategier inom platsvarumärkning för att uppmuntra svenskar att agera turister i sitt eget land. LÄS MER

  5. 5. ”Våga, testa, gör. Bara kör” : en studie om hur medarbetare skapar mening kring kunskapsdelning i en offentlig organisation som styrs och leds tillitsbaserat

    Magister-uppsats,

    Författare :Sandra Torpling; [2019]
    Nyckelord :Kunskapsdelning; tillit; tillitsbaserad styrning och ledning; communities of practice; praktikgemenskaper; verbala symboler; sensemaking; meningsskapande;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to study employees’ sensemaking process around knowledge sharing in a public organization that is managed by trust. By means of qualitative interviews employees have answered questions about their experiences of trust as management philosophy and how they experience such to affect the way they share knowledge. LÄS MER