Sökning: "organisation theory"

Visar resultat 1 - 5 av 1936 uppsatser innehållade orden organisation theory.

  1. 1. Game publishers and their constant need for damage control : A Content Analysis of Activision Blizzard's communication during their public-relations crises

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Albin Moberg; [2024]
    Nyckelord :Consumers; Crisis communication; Damage control; Image; Image restoration theory; Organizations; Public relations; Situational crisis communication theory; Videogames;

    Sammanfattning : Big organisations and companies in game development and distribution have in recent years become involved in public-relations crises. In the past you could see that dissatisfied consumers have an impact on the image for organisations. LÄS MER

  2. 2. Regelverk, hälsa & ledarskap : Förändringsarbete där chefen hamnar i ett dilemma vid ändringar i regelverket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Dennis Rupertsson; Bernt Gustin; [2024]
    Nyckelord :Leadership; change; institution; management and organization; Ledarskap; förändring; institution; ledning; organisation;

    Sammanfattning : Inledning: Den första oktober år 2023 ändrades arbetstidslagen vilket i kombination med tidigare lagstiftning skapade dilemman för arbetsgivare och chefer inom kommunal verksamhet. Framförallt var det första linjens chefer som fick flera utmaningar i och med förändringen. LÄS MER

  3. 3. Constructing Capabilities : Military Strategies of Small States in an Age of Transition: Examining the Influence of Strategic Culture

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Lara Kristjansdottir; [2024]
    Nyckelord :Strategic culture; neorealism; military strategy; defence planning; small state security; Sweden and Denmark.;

    Sammanfattning : Scholars tend to approach small states’ military strategies in terms of restraints and opportunities in the external security environment, largely overlooking the influences of a state’s domestic particularities. This thesis aims to explore how the theory of strategic culture, regarded here as an inherent, domestic context in which strategy is formulated, can add nuance to such realist analyses of how small states build and adjust their defence capabilities. LÄS MER

  4. 4. Examining Conservation Narratives : An Environmental Discourse Analysis of WWF Madagascar

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Félice Rubin; [2024]
    Nyckelord :Conservation; Discourse; Deforestation; Community management; Biodiversity; Ecosystem services; Hegemony; Baselines; Environmental History; Miljövård; diskurs; avskogning; samhällsförvaltning; biodiversitet; ekosystemtjänster; hegemoni; miljöhistoria;

    Sammanfattning : This thesis examines the conservation narratives of Madagascar the ambiguity of forest cover and deforestation estimates, and the difficulty in deconstructing the narratives linked to the idea of a once fully forested island. In particular, shifts in the conservation debate are related to the discursive power of a large-scale international NGO, the WWF. LÄS MER

  5. 5. ”Det är väldigt roligt att jobba med någon som brinner, annars är det risk att slockna själv”: : En studie om kollegialt lärande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Linda Andersson; [2024]
    Nyckelord :Children’s learning and development; collegial learning; leadership role; nannies; preschool teachers; professional development; systems theory; Barns lärande och utveckling; barnskötare; förskollärare; kollegialt lärande; ledanderoll; professionellutveckling; systemteori;

    Sammanfattning : Kollegialt lärande är en metod där arbetslaget definierar problem och utmaningar i den egna praktiken i ett professionsutvecklande syfte. Föreliggande studie fokuserar på kollegialt lärande i arbetslaget i förskolan där samarbetet mellan förskollärare och barnskötare är av stor betydelse. LÄS MER