Sökning: "organisationen i serviceföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden organisationen i serviceföretag.

  1. 1. Developing a framework for opportunity assessment of when to utilize machine learning to create data-driven products

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :ANNA OLSSON; [2018]
    Nyckelord :Machine!learning; !ROI; !opportunity!assessment; !optimization; ! personalization; Maskininlärning; !ROI!; !möjlighetsbedömning; !optimering; !personalisering;

    Sammanfattning : In!recent years, machine!learning has developed to the!extent that it can be utilized and implemented to create business value in organizations  by  either reducing costs or increasing  innovation and growth opportunities. Machine learning can unlock possibilities to create a better! product and experience, and thereby aid in gaining a stronger position in the industry. LÄS MER

  2. 2. Barapapapa – I’m not leaving it : En fallstudie om hur Mc Donalds genom internal marketing motiverar till långvarigt medarbetarskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ronja Andersson; Gabriella Belokozovska; Frida Hultin Johansson; [2016]
    Nyckelord :Internal marketing; hållbart medarbetarskap;

    Sammanfattning : I serviceföretag är personalens prestation viktigast då den liknas med tjänsten som levereras. Därmed kan organisationen bara bli så bra som medarbetarna tillåter, vilket gör det betydelsefullt med anställda som vill och kan utföra sitt arbete. LÄS MER

  3. 3. Från markbutik till e-handel : motivation i förändring

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Runestam; Charlotte Stark; [2016]
    Nyckelord :Organisationsförändring; process; kommunikation; motivation; förändringsprocess; anställda;

    Sammanfattning : För att möta omvärldens krav måste en organisation hela tiden anpassa sig till samhället och sina kunder. Organisationens anställda berörs och påverksas olika mycket av dessa förändringar. En större förändring kan påverka en hel organisations interna motivation och vilka kanaler som används vid kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Jakten på Brand Equity : En studie om skillnader mellan heltid- och deltidsanställda i relation till en brandingstrategi

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Törner; Hannah Wallström; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De strukturomvandlingar på marknaden som uppstått till följd av globaliseringen, finansiella marknadens framväxt och den informationsteknologiska-revolutionen har inneburit att företag idag präglas av ett högre tempo och hårdare konkurrens.   Detta har i sin tur inneburit att företagen blivit allt mer konkurrensmedvetna och anpassat sina verksamheter efter de nya förutsättningarna. LÄS MER

  5. 5. SMART : Implementering av ett leankoncept

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Myrzell; Lee Friman; [2013]
    Nyckelord :Verksamhetsstyrning; implementering; lean; smart; förbättringsarbete;

    Sammanfattning : Titel: SMART – Implementering av ett leankoncept Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sara Myrzell & Lee Friman Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: 2013-05-29 Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera implementeringen av ettleankoncept i ett företag. Vi vill öka förståelsen för implementeringens starka och svaga sidoroch undersöka hur denna förändring påverkar personalen. LÄS MER