Sökning: "organisations former på företag"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden organisations former på företag.

  1. 1. Managing Change with a Shared Leadership Constellation : A Case Study of Cultural Change in a Growing Organization

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Gustaf Fredén; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Shared Leadership; Change Leadership; Organizational Culture; Culture Change; Culture Embedment.; Ledarskap; delat ledarskap; förändringsarbete; organisationskultur; kulturförändring; kulturförankring.;

    Sammanfattning : An organization’s culture is constantly changing as the organization goes through new challenges and growth. The evolution of the culture will occur naturally, however, it can also be managed and steered in the direction desired by the leaders in the organization. LÄS MER

  2. 2. Co-working in Västerbotten : Exploring the potential of co-working places in sparsely populated areas in Northern Sweden

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Karin Holmstrand; [2021]
    Nyckelord :co-working spaces; sparsely populated areas; sustainability;

    Sammanfattning : Over the past decades, the concept of ‘co-working’ has spread rapidly across the globe – however, mainly in urban areas. By contrast, this study focusses on the potential of co-working places in sparsely populated inland municipalities in Västerbotten, a region in northern Sweden with uneven population patterns. LÄS MER

  3. 3. Fångad av en (online)stormvind : En fallstudie på företaget NA-KD om hur onlinestormar kan påverka konsumenternas köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felix Llado Ristorp; Katie Maria Walter; Lisa Nystedt; [2021]
    Nyckelord :Purchase intention; online storm; consumer behaviour; brand attitude; consumer engagement; social media; emotions; Köpintention; onlinestorm; konsumentbeteende; varumärkesattityd; konsumentengagemang; sociala medier; känslor;

    Sammanfattning : Utvecklingen av den digitala världen och sociala medier har gjort att konsumenter fått större makt i hur ett företag uppfattas då de direkt och indirekt påverkar företagets image genom det de delar, kommenterar och recenserar (Alam och Khan 2019). Ji, Li, North och Liu (2017) menar att en enda negativ kommentar på sociala medier kan växa till en allvarlig kris, som i denna studie definieras som en onlinestorm. LÄS MER

  4. 4. Mjukvaruutveckling med Continuous Delivery : En kvalitativ fallstudie om Continuous Practices med fokus på Continuous Delivery

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Andreas Salomonsson Tigerström; Sebastian Algrim; [2018]
    Nyckelord :Agile methods; Case study; Continuous Delivery; Continuous Deployment; Continuous Integration; Communication barriers; Continuous Practices; Development process; DevOps; LEAN; Organizational structure; Qualitative study.; Agila metoder; Continuous Delivery; Continuous Deployment; Continuous Integration; Continuous Practices; DevOps; Fallstudie; Kommunikationsbarriärer; Kvalitativ studie; LEAN; Organisationsstruktur; Utvecklingsprocess.;

    Sammanfattning : Denna uppsats studerar förutsättningarna för att implementera mjukvaruutvecklings - metoden Continuous Delivery (CDE). Problemställningen som lade grunden för studien, var att det inte finns någon enhetlig standard för CDE. LÄS MER

  5. 5. Hur en användarvänlig webbplats som speglar och särskiljer ett företag kan skapas

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lovisa Schelvander; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Webbplatser är en plattform där varumärken kan särskilja sina tjänster på samma sätt som det är möjligt i en verklig miljö. Följande studie syftade därför till att undersöka hur en användarvänlig webbplats skulle kunna se ut för att ge önskad positionering och varumärkesidentitet för ett företag inom organisations- och ledarskapsutveckling. LÄS MER