Sökning: "organisationsidentitet media"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden organisationsidentitet media.

  1. 1. Hemarbete och organisationsidentitet: En kvalitativ studie om hur Uppsala kommuns organisationsidentitet bevaras och återskapas

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Hanna Gahne; Anna Forss; [2023]
    Nyckelord :Organizational identity; Organizational culture; Organizational communication; Agency; Distance work;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to understand what happens with the organizational identity at a Swedish municipality when employees work partly from home. The municipality we are focusing on is Uppsala kommun. Our research question concerns how Uppsala kommuns organizational identity maintains and recreates when employees partly work from home. LÄS MER

  2. 2. Kulturell polarisering och politiskt färgade medier : En jämförande studie av mediekonsumenters kulturella kapital och tidningars organisationsidentitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Andromeda Berrios; Tuva Kind; [2022]
    Nyckelord :Polarisering; Kommunikation; Organisation; Journalistik; Politik; Identitet;

    Sammanfattning : The Swedish political landscape has become more polarized with questions regarding multiculturalism, identity and globalization. The same polarization is reflected in the way media and news outlets report on current events. LÄS MER

  3. 3. 3, 2, 1, sändning. Välkomna! : En fallstudie om hur Aller medias interna nyhetsprogram A-nyheterna stärker deras organisationsidentitet under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elin Olsson; Victoria Frånstedt; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : COVID-19 pandemic restrictions have limited employees’ physical presence in the workplace, and entailed rapid digital transformations within Swedish companies due to the transition to remote work. Recent studies found that remote work will prevail post-pandemic, and future transitions to remote work and digitalization will consequently require companies to adapt employee communication. LÄS MER

  4. 4. Konsultens upplevelse av sin yrkesform - En kvalitativ arbetslivspedagogisk studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Ida Bohm; Annelie Bjelkholm; [2020]
    Nyckelord :Hermeneutik; identitet; konsult; konsultbolag; konsultbranschen; lärande; organisationsidentitet; organisationskultur; tillhörighet; utveckling; Social Sciences;

    Sammanfattning : Konsultbranschen växer och hur detta påverkar individer, organisationer och samhället diskuteras frekvent i media. I denna studie vänds blicken mot konsulternas perspektiv och syftet med uppsatsen är att analysera konsulters upplevelse av sin yrkesform. LÄS MER

  5. 5. CSR + Hudvård = SANT? : En studie om The Body Shops organisationsidentitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lina Wahlsten; Mitra Iranshahi; [2019]
    Nyckelord :corporate identity; organizational identity; The Body Shop; CSR; skincare;

    Sammanfattning : The aim of this study was to research the organizational identity of The Body Shop, how the organisation portrays this identity, and how well they manage to incorporate it in several aspects of the organisation. The research questions were formulated as follows: (1) How does the organisation portray their identity through their website? (2) How do the store employees perceive the identity of the organisation, and in what way do they convey this to their customers? (3) Does the given picture of the organizational identity as seen through the website correspond with the one perceived by the store employees? The theories used to analyze the material were Hatch & Schultz’s VCI model (2003) and Birkigt & Stadler’s model of corporate identity (1986). LÄS MER