Sökning: "organisationsidentitet"

Visar resultat 6 - 10 av 135 uppsatser innehållade ordet organisationsidentitet.

  1. 6. Hemarbete och organisationsidentitet: En kvalitativ studie om hur Uppsala kommuns organisationsidentitet bevaras och återskapas

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Hanna Gahne; Anna Forss; [2023]
    Nyckelord :Organizational identity; Organizational culture; Organizational communication; Agency; Distance work;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to understand what happens with the organizational identity at a Swedish municipality when employees work partly from home. The municipality we are focusing on is Uppsala kommun. Our research question concerns how Uppsala kommuns organizational identity maintains and recreates when employees partly work from home. LÄS MER

  2. 7. Organisationsidentitet och kultur : en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Grönlund; Daniil Ossipov; [2023]
    Nyckelord :Organisationsidentitet; organisationskultur; kulturell förändring;

    Sammanfattning : Kulturell förändring avser i organisationer samspelet mellan identitet och kultur. Dynamiken visar hur organisationsidentitet inverkar på hur medlemmar engagerar sig till eller motstår kulturell förändring i organisationen. Fokuset på ledningens roll inom området har lämnats underminerad trots dess centrala påverkan. LÄS MER

  3. 8. ”Ring inte oss, vi ringer dig” En kvalitativ intervjustudie om hur en IT-koncern arbetar med employer branding

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Alfthan; Mimi Carvell; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; IT-branschen; rekrytering; employer attractiveness; EmpAt; organisationsidentitet; organisationskultur; image; rykte; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to digitalization, IT is one of the fastest growing sectors. This has resulted in a shortage of qualified employees, consequently causing a competitive employment market within the sector where companies are at competition to both recruit and retain employees. LÄS MER

  4. 9. Kulturell polarisering och politiskt färgade medier : En jämförande studie av mediekonsumenters kulturella kapital och tidningars organisationsidentitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Andromeda Berrios; Tuva Kind; [2022]
    Nyckelord :Polarisering; Kommunikation; Organisation; Journalistik; Politik; Identitet;

    Sammanfattning : The Swedish political landscape has become more polarized with questions regarding multiculturalism, identity and globalization. The same polarization is reflected in the way media and news outlets report on current events. LÄS MER

  5. 10. Hur arbetar arbetsgivare med employer branding för att attrahera och behålla medarbetare? : En kvalitativ studie om betydelsen av organisationers arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Olga Wohlfahrt; Agnes von Lode; [2022]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärke; organisationer; rekrytering; intern employer branding; extern employer branding;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen kring hur arbetsgivare arbetar för att behålla sina befintliga medarbetare och även locka till sig potentiella medarbetare från arbetsmarknaden. Detta undersöks genom att se över hur arbetsgivarna arbetar med employer branding, även kallat arbetsgivarvarumärke, vilket är det strategiska arbete företag gör med sitt varumärke för att öka företagets attraktionskraft gentemot både befintliga och potentiella medarbetare. LÄS MER