Sökning: "organisationskultur hotel"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden organisationskultur hotel.
1. Värdskap inom hotellbranschen : En kvalitativ studie om hotell i Stockholmsområdet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : I takt med att resandet ökar, har även konkurrensen mellan hotell ökat. För att hotell skall få återkommande gäster och goda recensioner av befintliga gäster behöver de sticka ut bland konkurrenterna. Ett sätt att göra detta är genom värdskap. LÄS MER
2. Organisationsprocesser på hotell i Sverige : En jämförande studie mellan nyöppnad och löpande verksamhet
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Sweden’s tourism increases and new hotel opens. Since 1978 to 2011, the hotel rooms in Sweden doubled. International congresses, sports- and artistic events are a few examples of what affects the hotel industry. Sweden is seen as an attractive destination and future forecast looks to have a positive trend. LÄS MER
3. Det sitter i väggarna : En fallstudie om organisationskultur på hotell
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Abstract The purpose of this essay is to examine the organizational culture at a specific hotel. To do this we have chosen to use interviews with both managers and employees. We have also done some minor observations and also studied written documents. LÄS MER
4. The Marriott Way
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning För att skapa ett kontinuerligt framgångsrikt företag krävs det i dagens samhälle att många faktorer uppfylls. En av dem är att företaget måste arbeta med att implementera och bibehålla en stark och rätt organisationskultur. LÄS MER
5. Organisationskultur samt avvikelse- och förslagshantering för ständiga förbättringar i tjänsteverksamheter : Fallstudie Vägverket
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholm Resilience CentreSammanfattning : Because of an increasing demand from customers and changing external environment, there is a need for continuous improvements, for both manufacturing and service organizations, to meet these demands. Manufacturing organizations have been working systematically with quality improvements for a long time, but it has not been as common for service organizations. LÄS MER