Sökning: "organisationskultur och resultat"

Visar resultat 1 - 5 av 210 uppsatser innehållade orden organisationskultur och resultat.

  1. 1. Organisationers Beaktande av överensstämmelse mellan personliga egenskaper och organisationskultur vid rekrytering av business controllers: - En kvalitativ studie gjord utifrån en rekryteringskontext

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diana Hikmat; Lydia Tullsten; [2019-04-09]
    Nyckelord :Organizational culture; person organization fit; person organization fit in recruitment; qualities of a controller;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Tidigare studier rörande person-organisation fit vid rekryteringär få, varför det anses aktuellt att vidare undersöka detta. Det finns även en avsaknadi redan befintlig litteratur rörande controlleryrket där man inte tittat på huröverensstämmelse mellan organisationskultur och personliga egenskaper hos en businesscontroller påverkar organisationernas beslut vid rekrytering. LÄS MER

  2. 2. WE DON’T ALWAYS MARCH STRAIGHT - En kvalitativ undersökning om hbtqi-personers förtroende för den svenska Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Bodell; Angelika Knutsson; [2019-03-14]
    Nyckelord :Hbtqi; förtroende; Försvarsmakten; reklam; marknadsföring; genus; organisationskultur; intervju; pink washing; maskulinitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vad respondenterna som definierar sig inom hbtqi-begreppet anser om den svenska Försvarsmaktens pridekampanjer, samt om de upplever att kampanjerna har haft någon påverkan på deras förtroende för den svenska Försvarsmakten och i så fall om det lett till ökat eller minskat förtroende. Teori: Maskulinitetsteori, genusteori, förtroendeteori. LÄS MER

  3. 3. Företags strategiska kommunikation etableras i dialog - En kvalitativ intervjustudie av företags strategiska kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Maja Hurtigh; [2019-02-07]
    Nyckelord :Företag; strategisk kommunikation; varumärke; organisationskultur- och identitet; corporate social responsibility; strategisk improvisation; översättning och tolkning; intern och extern dialog;

    Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med denna studien är att studera hur kommunikatörer tolkar företags strategiska kommunikation till företagens operativa kommunikations resultat.Teori: Strategisk kommunikation, varumärke, organisationskultur- och identitet, corporate social responsibility, strategisk improvisation, tolkning samt dialog. LÄS MER

  4. 4. Att vara chef i en Facebookvärld

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hannah Lindell; Sandra Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Facebook; Tillgänglighet; Relationer; Kommunikation; Organisationskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till en ökad tillgänglighet. Det är idag möjligt för chefer att arbeta var som helst, när som helst. Vilka konsekvenser detta bidrar med är ännu ostuderat. Det var därför relevant att intervjua chefer från olika branscher och på så vis ta reda på hur de använder sig av Facebook i arbetslivet. LÄS MER

  5. 5. Organisationskulturens roll i arbetet för hållbar utveckling : Behovet av förändring

    Magister-uppsats,

    Författare :Miriam Monfelt Stade; Malin Ekholm; [2019]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; organisationskulturer; subkulturer; organisatorisk förändring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är att utifrån ett specifikt fall, en landstingsorganisation, beskriva de praktiska problem som organisationer har i ambitionerna att införa och upprätthålla hållbara arbetssätt och teoretiskt förklara varför det är svårt att förändra en organisationskultur i riktning mot mer hållbara arbetssätt. Frågeställning: 1. LÄS MER