Sökning: "organisationskultur sammanslagning"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden organisationskultur sammanslagning.
1. Den ideella sammanslagningen : En inblick i Karlskrona Handbolls sammanslagningsprocess med HIF Karlskrona
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanslagningar mellan organisationer är ett vanligt fenomen inom företagsvärlden, där grunden oftast ligger i ekonomisk vinning. Sammanslagningar kan ske på flera olika sätt, till exempel påbörjade samarbeten som sedan leder till hopslagningar, upphandlingar av en annan organisation och även hostila övertaganden genom aktieandelar. LÄS MER
2. Sammanslagning av enheter : människor och organisationskulturens betydelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Sammanslagningar är vanligt förekommande och görs bland annat av ekonomiska skäl. Det är vanligt att sammanslagningar inte ger önskat resultat och skapar sämre moral och arbetskultur. Den mänskliga faktorn och organisationskulturen förbises då fokus ofta ligger på ekonomi. LÄS MER
3. Konsekvenser för organisationskulturen vid en sammanslagning av två organisationer : En kvalitativ studie inom offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Begreppet förändring i organisationssammanhang innefattar mycket, det vi kommer att fokusera på i följande studie är sammanslagningar. Sammanslagningar blir allt vanligare i den dynamiska och föränderliga värld vi lever i. Vid förenande av två olika organisationskulturer är det oundvikligt att undgå att organisationskulturen påverkas. LÄS MER
4. När flera blir en – En studie i hur medarbetare upplever och påverkas av kommunikativa insatser vid implementeringen av en ny organisationskultur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Mergers between organisations is a commonly occurring phenomena in the business world of the 21th century, due to a pursuit of becoming more cost-effective and competitive on a national or international market. This bachelor thesis aims to investigate how employees experience communication strategies and which impact they may have on attitudes when an organisation has been merged, and if it is possible to successfully implement a mutual culture within a new organisation by using strategic communication as a tool. LÄS MER
5. Vi gick från sweet till gullig : En kvalitativ studie om organisationsförändringen hos Gullers Grupp Nord.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Det har blivit ett allt vanligare samhällsfenomen att större organisationer köper upp mindre organisationer och det här undgår inte heller PR-branschen. PR-byrån Gullers Grupp har köpt upp flera mindre organisationer det senaste året med mål att bli hela Sveriges byrå. LÄS MER