Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Varför onboarding? : En dokumentanalys av onboardingprocessens framställan i organisatoriska dokument

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Göhle; Jennifer Wikström; [2022]
    Nyckelord :Onboarding; organizational socialization; onboarding strategy; socialization tactics; role; modern society; new employee;

    Sammanfattning : Onboarding is a strategy used as an introduction for new employees with the purpose to retain staff and skills in an increasingly competitive labor market. Onboarding aims to introduce the new employee to the organization. LÄS MER

  2. 2. Smakar kaffet lika gott på insidan av organisationen? : En kvantitativ enkätundersökning om Löfbergs internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Charlotte Elgtberg; Elin Ringqvist; [2021]
    Nyckelord :Internal communication; organization member; communication channel; organizational culture; Löfbergs; Internkommunikation; organisationsmedlem; kommunikationskanal; organisationskultur; Löfbergs;

    Sammanfattning : The mainstay of a successful organization is a well-functioning internal communication. Good internal communication creates a positive environment, togetherness, and community within the organization. LÄS MER

  3. 3. Tystnadens eko : En kvantitativ studie om internkommunikationen på programmen för medie- och kommunikationsvetenskap på Karlstads universitet.

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Munthe-Kaas; Elin Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Internal communication; Karlstad university; media and communication; Internkommunikation; Karlstads universitet; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : Vi har nog alla någon gång varit medlem i en organisation. Och vad är mer frustrerande än att som organisationsmedlem inte få ta del av all den information som florerar runt? Som medie- och kommunikationsstudent får man snabbt lära sig vikten av att förmedla ut information på rätt sätt och i rätt forum, inte minst på grund av hur samhället idag är överöst med information och budskap. LÄS MER

  4. 4. Att leva med organisationens image –En kvalitativ studie om arbetstagarens upplevelse av sin organisationstillhörighet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Marcus Blomberg; Dora Jansson; [2020]
    Nyckelord :Organizational identity; construed image; commitment; interactions; impression management; roles; habitus; forms of capital; Swedish banking sector;

    Sammanfattning : The interpretation an individual does as an organizational member is complex. This studyfocuses on the meaning that arises when an individual interprets their organization through theopinions of others. The importance of other people's perceptions of the organization has thusfar seen a low degree of sociological research. LÄS MER

  5. 5. Medarbetare på The Office? Jag ÄR The Office! En kvalitativ studie kring hur människors identifikation med en organisation påverkas av företagets organisationskultur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustaf Andersson; Edvin Olbers; [2018]
    Nyckelord :Organisationskultur; Kulturstyrning; Identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Medarbetare på The Office? Jag ÄR The Office - En kvalitativ studie kring hur människors identifikation med en organisation påverkas av företagets organisationskultur. Vad: Examensarbete för kandidatexamen, VT 2018. Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management och tjänstevetenskap. Termin 6. LÄS MER