Sökning: "organisationspedagogiskt perspektiv"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden organisationspedagogiskt perspektiv.
1. Etnisk mångfald på arbetsplats : En kvalitativ intervjustudie om kvinnliga medarbetares upplevelse av mångfald och inkludering på arbetsplats
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie handlar om etnisk mångfald på arbetsplatsen. Sverige är ett land som berikas av stor mångfald, som bland annat påverkar arbetsplatsen. Flera personer med olika bakgrund jobbar idag i det svenska arbetsmarknaden, som ställer krav på samarbete med sina kollegor och medverka med dagliga arbetsuppgifter. LÄS MER
2. Transfer i en tandvårdsorganisation : ett organisationspedagogiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammanfattning Att ha rätt kompetens ses som viktigt för organisationers omvärldsanpassning och konkurrenskraft. Stora summor läggs på kompetensutveckling där personalutbildning är en sätt att sprida kunskap. LÄS MER
3. Vägen till ett kollektivt lärande : en studie om organiserande inom ett team i Samordningsförbundet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med kunskap om hur ett kollektivt lärande skapas inom ett team och hur detta lärande kan bli till ett mervärde för hela organisationen. Våra tre frågeställningar är: Hur skapas det kollektiva lärandet inom ett team? Vilka faktorer påverkar interaktionen och kommunikationen inom ett team? samt Hur kan ett team ta tillvara den kollektiva kompetens som skapas i teamet och omvandla det till ett mervärde för hela organisationen? För att få svar på våra frågeställningar har vi genomfört intervjuer med samverkanskoordinatorer inom ett team i Samordningsförbundet. LÄS MER
4. Att lära av varandra? : En undersökning om arbetslag utifrån ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is from a teacher’s perspective to examine how schoolteachers experience the possibilities of learning from each other within their work team and to shed some light on how teachers believe that cooperation affects their ability to learn and improve on a daily basis. My research questions are: What is the general discussion among the teachers concerning daily capacity building from enhanced teamwork? How important is well-functioning cooperation between co-workers for learning and daily capacity building? What are the prerequisites for a well-functioning learning situation within the work team? The study is based on five qualitative interviews with teachers within the same school but from different teaching backgrounds based on what grade they teach, what subjects they teach, and they belong to different work teams within the school. LÄS MER