Sökning: "organisationsperspektiv"
Visar resultat 1 - 5 av 108 uppsatser innehållade ordet organisationsperspektiv.
1. Harmoni eller kaos? - En studie om organisationskulturens och ledarskapets roll i arbetsplatslärandet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Dagens samhälle utvecklas i allt snabbare takt, framväxten av ny teknologi och digitalisering har ökat konkurrensen på arbetsmarknaden. Det har resulterat i ökade krav på organisationer att utveckla och stärka kompetensen hos sina medarbetare för att möta de nya utmaningarna. LÄS MER
2. Från kollega till chef : En kvalitativ studie om att bli chef över sina tidigare kollegor
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Många organisationer väljer att rekrytera chefer internt. Det finns flera fördelar med internrekrytering ur ett organisationsperspektiv såväl som ett ledarskapsperspektiv samtidigt som det kan vara en stor utmaning att bli chef över sina tidigare kollegor. LÄS MER
3. SME-organisationers riskarbete mot säkerhetsrisker med molnbaserade affärssystem : En kvalitativ studie om hur säkerhetsrisker kan förebyggas vid användning av molnbaserade affärssystem för SME-organisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : I dagens samhälle har molntjänster blivit alltmer attraktiva, detta har lockat fler SME-organisationer att införskaffa molnbaserade affärssystem till sina verksamheter. Dessa affärssystem kan ha flera fördelar i sin strukturlösning men användningen av dem, bland annat i samband med extern datalagring, kan medföra risker. LÄS MER
4. ”Skola är något vi gör tillsammans” : En kvalitativ intervjustudie om specialpedagogers uppfattningar och erfarenheter av samverkan och stödinsatser på gymnasieskolor.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Bovin, Emma och Möller, Marta (2023). ”Skola är något vi gör tillsammans”. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
5. Utopin och verkligheten: en studie om gymnasieskolans arbete med ADHD och AST
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Utopia and reality – a study on the upper secondary school´s work with ADHD and ASDIn conjunction with the increased amount of people who are diagnosed with ADHD/ASD, criticism has emerged that the school fails to meet the needs of these student. This study examines, through a multiple case study, the Swedish upper secondary schools´ work with ADHD/ASD from an organizational perspective. LÄS MER