Sökning: "organisatorisk tillfredsställelse"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden organisatorisk tillfredsställelse.
1. När min värld blir din värd : En kvalitativ litteraturstudie om upplevelsen av att vara närstående till en person med allvarlig sjukdom och med hemsjukvård som insats
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Hemsjukvård är en växande vårdform såväl i Sverige som i övriga Europa. Då befolkningen blir allt äldre leder det i många fall till ökade vårdbehov. Hemsjukvårdens utveckling innebär mer avancerade insatser. LÄS MER
2. Sjuksköterskors och distriktssköterskors skattning av arbetsmiljö och tillfredsställelse med given vård inom primärvården : en deskriptiv och komparativ enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Primärvården står inför en utmaning vad gäller att behålla erfarna och attrahera nya medarbetare för att kunna tillgodose behovet av god och nära vård. För att uppnå detta behövs hållbara arbetsförhållanden och möjligheten för sjuksköterskor och distriktssköterskor att ge vård med god kvalitet. LÄS MER
3. Kulturkompetens i den transkulturella omvårdnaden : en litteraturöversikt, ur ett ämnesperspektiv
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Sverige har utvecklats till ett heterogent samhälle. Idag består 24 procent av befolkningen av personer med utländsk bakgrund. I vården ställs vi inför utmaningar när vi har svårt att förstå olika språk och annorlunda kulturella yttringar. LÄS MER
4. Work-life balance i managementkonsultbranschen : en organisatorisk utmaning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Managementkonsultbranschen kännetecknas av högt tempo, långa arbetsdagar och prestationsdrivna individer. Trots det har balans mellan arbetsliv och privatliv blivit en viktig fråga. LÄS MER
5. Barapapapa – I’m not leaving it : En fallstudie om hur Mc Donalds genom internal marketing motiverar till långvarigt medarbetarskap
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : I serviceföretag är personalens prestation viktigast då den liknas med tjänsten som levereras. Därmed kan organisationen bara bli så bra som medarbetarna tillåter, vilket gör det betydelsefullt med anställda som vill och kan utföra sitt arbete. LÄS MER