Sökning: "organisera ett kontor"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden organisera ett kontor.
1. Kvalitet i samspelet mellan chef och medarbetare, arbetstillfredsställelse, rapporterad arbetsprestation och mental hälsa vid distansarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Corona-pandemin har inneburit ett paradigmskifte när det gäller distansarbete. Många företag ser över hur de ska organisera arbetet och fördelningen mellan kontor eller distansarbete. LÄS MER
2. Vägen till hållbara kontorsmiljöer : En studie om betydelsen av medarbetares delaktighet vid implementering av aktivitetsbaserade kontor
Magister-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund. Den globala konkurrensen ställer ständigt krav på ökad produktivitet och ökad effektivitet. En effekt av detta är att det uppstår nya sätt att organisera arbetet. Nya arbetsformer kan innebära såväl möjligheter som utmaningar ur ett arbetsmiljöperspektiv. LÄS MER
3. Aktivitetsbaserat arbetssätt : hållbart om alla tar sitt ansvar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Vårt föränderliga samhälle påverkar och utmanar sättet att arbeta samt organisera arbete. Många organisationer förändrar kontorsmiljö och arbetssätt i syfte att skapa en mer stödjande arbetsplats. En växande kontorstrend är det aktivitetsbaserade arbetssättet, hädanefter kallat ABW. LÄS MER
4. Fastighetsutveckling i Farsta. Ekonomisk analys av TeliaSonera-områdets framtid
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Stockholm is one of the fastest growing cities in the world. Its population is growing every day and the housing needs are becoming higher. Despite the growth and the need for more houses only a few new housing units are being built every year. LÄS MER
5. Performance Management in Self-Managing Teams : A case study of a knowledge-intensive company
Master-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi; Tekniska högskolanSammanfattning : For many companies, especially the ones that are knowledge-intensive such as consulting companies or service delivery firms, it has been increasingly popular to organize the employees in so called self-managing teams. These teams have proven to increase efficiency as they reduce overhead costs by not having the need of being supervised by a manager. LÄS MER