Sökning: "organisera team"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden organisera team.
1. Att organisera och leda förebyggande och hälsofrämjande arbete i skolan
Magister-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Swedish school law stipulates that the work of student health teams in schools should be mainly health promoting. However, earlier scientific studies and reports from authorities show that most schools work aren’t. LÄS MER
2. Att leda i en hybrid arbetsplatskontext : Chefers utmaningar vid hybridarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Studien handlar om hur hybridarbete har påverkat arbetet på lokala bankkontor i Sverige under de senaste åren och chefers roll i att anpassa sig till denna förändring. Hybridarbete definieras som en flexibel arbetsform där anställda kan arbeta både på distans och på plats på kontoret. LÄS MER
3. Samverkan mellan agilt tvärfunktionellt teamarbete och höga säkerhets- och kvalitetskrav hanterat av en sekventiellt arbetande grupp : En fallstudie hos polisens IT-avdelning
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : Den snabba teknikutvecklingen i samhället beskrivs ofta som den största förklaringen till agila principers snabba framväxt bland IT-organisationer under de senare åren. Agila arbetsmetoder går ofta ut på att arbetet planeras i kortare iterationer där leverantören kontinuerligt stämmer av kundkraven mellan sprintarna. LÄS MER
4. Att arbeta personcentrerat : En allmän litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Personcentrerad vård syftar till att organisera vården på nytt med fokus på patientens upplevelser för att ge patienten mer utrymme i sin omvårdnad. Arbetssättet har sin utgångspunkt i patientens upplevelser och har visats främja överensstämmelsen mellan vårdgivaren och patienten. LÄS MER
5. Speciallärare beskriver sitt arbete med elevers skrivsvårigheter
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The aim of this research study was to increase knowledge of the relationship between the special educational needs teachers (SEN) work and writing difficulties for pupils in year 1–3. The need for the study is motivated by the lack of previous research regarding pupils with writing difficulties and the support they receive from the SEN teacher. LÄS MER