Sökning: "organizational change in schools"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden organizational change in schools.

  1. 1. Sharpening the Lens: Exploring the Turnaround Process Based on Visibility of Underperformance in Swedish Schools : A multi- case study investigating if the turnaround process in Swedish schools depends on visible underperformance.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Axelsson; Gustav Friberg; [2023]
    Nyckelord :Turnaround; Organizational Turnaround; Behavioral Theory the Firms; Swedish Education; Change; Crisis awareness;

    Sammanfattning : There is currently a gap in performance among Swedish schools. Statistics show some schools demonstrating great results, while others are facing significant challenges. This study focuses on schools that have been underperforming and managed to turn this negative trend around. LÄS MER

  2. 2. Halvvägs till 2022. Skolväsendets digitala transformation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Bouroncle; Olle Hammarlund; [2022-02-16]
    Nyckelord :Institutional logic; Digitalization; Swedish educational system; Policy making; Organizational change;

    Sammanfattning : The following case study analyzes the current digitalization project that is undergoing at municipal schools in Sweden. The government has emphasized the importance of a digitalized society and hopes to achieve this through a more digitalized school system. LÄS MER

  3. 3. Elevhälsan från insidan : En kvalitativ studie av elevhälsans salutogena och förebyggande förändringsarbete

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Linn Soxbo; [2022]
    Nyckelord :special education; pupil health care teams; professions; interviews; observations; organizational learning; salutogenic and preventively work of changee;

    Sammanfattning : All schools must have access to a pupil health care team where dilemmas that arise in pedagogical practice must be treated with the aim of preventing students from getting into school difficulties. Pupil health care teams must have access to multiple professions who, based on their professional perspective, must nuance the perceived problem and find a consensus on how this should be handled in the best way. LÄS MER

  4. 4. “A crisis is a terrible thing to waste” : En studie om rektorers uppfattningar gällande coronapandemins påverkan på organisationskulturen

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Filip Granath; Fanny Wistrand; [2022]
    Nyckelord :Organisationskultur; krishantering; ledarskap; covid-19; organisatoriskt lärande; rektorer; skolväsendet;

    Sammanfattning : 2020 is the year that is likely to be associated with the Covid-19 pandemic for a long time to come. The Covid-19 pandemic shook the world and changed markets and affected people's everyday lives, both privately and at work. LÄS MER

  5. 5. Vem gör vad och för vem? : En kvalitativ studie om samverkan mellan skola och socialtjänst, kring barn som far illa eller riskerar att fara illa.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Roos; Jolin Skogfält; [2022]
    Nyckelord :school; social services; cooperation; children who are harmed; interorganizational perspective; skola; socialtjänst; samverkan; barn som far illa; interorganisatoriskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilka hinder och framgångsfaktorer yrkesverksamma inom skola och socialtjänst upplevde i samverkan med varandra kring barn som far illa eller riskerar fara illa, samt vad som gör att dessa faktorer upprätthålls. En kvalitativ innehållsanalys har använts för att analysera insamlad empiri från semistrukturerade kvalitativa intervjuer, med tre yrkesverksamma inom socialtjänst och två yrkesverksamma inom skola. LÄS MER