Sökning: "organized spare time"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden organized spare time.
1. Vilken betydelse har organiserad idrott för gymnasieungdomar i årskurs 2 och 3?
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna intervjustudie är att undersöka den organiserade idrottens betydelse för idrottande ungdomar i årskurs 2 och 3 i gymnasiet. Studien undersöker vad som motiverar ungdomarna till att idrotta på fritiden. LÄS MER
2. "With a Little Help from My Friends" : Project Managers' Perceptions of Self-Leadership
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : This qualitative study is about project managers’ perceptions of self-leadership and its benefits and challenges for the project managers, the team, and the project result. The study has been implemented by conducting semi-structured interviews with ten project managers from diverse cultural backgrounds, ages, and work sectors with experience of self-leadership. LÄS MER
3. Musik- och kulturskolornas ideologi ur ett bildningsperspektiv
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : In the years around 1950 the first Music Schools – organized by the municipalities – started in Sweden. They were a result of local initiatives. They were not a part of the national school system. Instead their focus was on creating opportunities for children to learn to play an instrument in their spare time. LÄS MER
4. "Men åsså, man kan ju inte tvinga nån" : En intervjustudie om ungdomarna vid sidan av idrotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Sport clubs performing a type of organized leisure activity that state and local governmentsupport in the form of grants and sportarenas. Sport is one of the biggest activity on the leisurearena, but for various reasons may or may not all young people participate. LÄS MER
5. Den organiserade idrottens betydelse för spontanidrott : En kvantitativ studie om högstadieelevers spontanidrottande
Magister-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien har varit att jämföra föreningsaktiva elevers utövande av spontanidrott jämfört med elever som inte är föreningsaktiva. Vi har använt oss av följande frågeställningar: Vilka olika spontanidrotter ägnar sig elever åt på fritiden? Hur ofta ägnar sig eleverna åt spontanidrott inom ramen för skoldagen? I vilken typ av miljö sker spontanidrotten? Saknar eleverna någon plats eller miljö för att kunna utöva spontanidrott? Metod I studien använder vi oss av en kvantitativ enkätundersökning med i huvudsak slutna svarsalternativ. LÄS MER