Sökning: "orten kultur"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden orten kultur.

  1. 11. Järfällas kulturarv - en kvalitativ studie om att kommunicera kulturarv till konfirmander genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Miguel Antunes; Sanna Michelle Karlsson; [2016-03-24]
    Nyckelord :sociala medier; Järfälla; digital kommunikation; Kulturarv; historia; Svenska kyrkan; konfirmander;

    Sammanfattning : Titel Järfällas Kulturarv - en kvalitativ studie om att kommunicera kulturarv till konfirmander genom sociala medier. Författare Miguel Antunes, Sanna Michelle Karlsson Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå Grundnivå Termin Höstterminen 2015 Uppdragsgivare Svenska kyrkan i Järfälla, Jiang Millington Handledare Nicklas Håkansson Kursansvarig Malin Sveningsson Examinator Gabriella Sandstig Antal sidor 41 sidor, inklusive bilagor Antal ord 13 022 ord Syfte Att undersöka vad konfirmander i Järfälla kommun har för uppfattning om det kyrkliga kulturarvet i Järfälla samt hur församlingen kan tillgängliggöra kulturarvet genom digital kommunikation. LÄS MER

  2. 12. Effekten på en orts varumärke vid uppköp av en turistanläggning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Grundius; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Co-branding; Uppköp; Platsvarumärke; Platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Uppsatsen studerar hur en orts varumärkesidentitet förändras då en ny aktör med syfte att locka turister etablerar sig på orten. Den utvalda orten är Trysil där SkiStar köpte skidanläggningen på orten år 2005 och har sedan dess varit ansvarig för vintersäsongen. LÄS MER

  3. 13. Barn av bruksandan : En studie om unga vuxnas platskänsla och dess roll i individens föreställningar om framtiden i bruksorten Hagfors.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Johanna Rickan; Malin Sundqvist; [2014]
    Nyckelord :identity; place belonging; adolescents; industrial town mentality; gender; identitet; platskänsla; ungdomar; bruksortsmentalitet; genus;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att studera hur de historiska mönstren på en bruksort, i fråga om arbetsmarknad och genuskontrakt, kan tänkas påverka ungdomar i valet att flytta eller stanna. Med utgångspunkt i statistik presenteras studiens problemformulering vilken fokuserar på den negativa befolkningsutveckling som råder i Värmland i allmänhet och Hagfors i synnerhet. LÄS MER

  4. 14. Svenska världsarv som besöksmål

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Zandra Sjöholm; Laura Berglund; [2013]
    Nyckelord :Världsarv; besöksmål; attraktivitet; marknadsföring; service och turismutveckling;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur Svenska världsarv utvecklas som besöksmål genom att identifiera och kartlägga strategier inom attraktivitet, marknadsföring och service samt huruvida andra åtgärder genomförs för att attrahera besökare. Tidigare forskning kring utveckling av Svenska världsarv har visat sig vara knapphändig då världsarv i Sverige är en förhållandevis modern företeelse, därav skildrar detta examensarbete besöksverksamheten hos världsarven i deras olika faser av utvecklingsprocessen. LÄS MER

  5. 15. Partnerskap och processer vid genomförande av kulturprojekt : Fallstudie projekt Litteraturhus Nynäshamn

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Mona Berkevall; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I detta arbete redovisas en fallstudie från Nynäshamns kommun. En process för Sveriges första litteraturhus med anknytning till orten, genom författare som har levt och verkat i kommunen. Kommunen arbetar för att närma sig Stockholms läns bostads- och arbetsmarknadsregion genom förbättrad infrastruktur. LÄS MER