Sökning: "oscar nordling"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden oscar nordling.

  1. 1. Return on Quality or Just Returning Customers? A Study of the Return on Quality in an After-Market Setting

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Julia Appelgren; Oscar Nordling; [2013]
    Nyckelord :Customer Satisfaction; Operating Performance; Return on Quality; Supply Chain Management; After-Market;

    Sammanfattning : Companies with efficient after-market service operations are better at securing long-term growth and thus remain competitive facing an intensifying global competition (Jacob & Ulaga, 2008). One way of achieving operational efficiency is to invest in quality. LÄS MER

  2. 2. Likviditetsgaranti ur ett företagsperspektiv

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Martin Lindqvist; Oscar Nordling; [2011]
    Nyckelord :Liquidity providers; Liquidity; Liquidity premium; Multiple case study; Market microstructure;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to investigate the underlying motifs leading to the decision to appoint a supplemental liquidity provider and how they vary between companies. As the first study of its kind to take on an internal company perspective, the goal was to broaden the knowledge base of the field and lay ground for further studies. LÄS MER

  3. 3. Från loj till lojal : En fallstudie avseende företag inom telekombranschen & deras förmåga till värdeskapande processer.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Oscar Axman; Anders Nordling; [2006]
    Nyckelord :ekonomi; marknadsföring; tre; 3; telenor; lojalitet; värdeskapande; värdeskapandeprocesser; kandidatuppsats; C-uppsats; värdestjärna; service management; involvement theory; affärside; ;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om att finna de faktorer som är viktiga för att företag inom telekommunikationsbranschen skall kunna behålla sina kunder då kärnprodukten inte längre räcker till som konkurrensmedel. Orsaker som ligger till grund för dagens situation är juridiska förändringar, globala förutsättningar samt den tekniska utvecklingen. LÄS MER